accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

סכנה מבית: 3 תושבי הפזורה נאשמים בגניבת אמל"ח בזמן המלחמה

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

ל סיון ה'תשפה (26.06.25)

5

0

like

1

dislike

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד נסים סוארכה, וואל אל התרסה וג׳ומעה עזאזמה מהישוב ביר הדאג', בגין שורה ארוכה של עבירות נשק וביטחון • השלושה מואשמים כי פעלו באופן שיטתי לגניבת אמל"ח משטחי צה"ל, תוך סיכון חיילים ופגיעה בביטחון המדינה


פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) כתבי אישום חמורים נגד שלושה אזרחים ישראלים מהישוב ביר הדאג' שבנגב, בגין מעורבותם בסדרת גניבות נשק ותחמושת בהיקפים עצומים מצה"ל. על פי האישום, חלק מהגניבות בוצעו בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל" ובסמוך לגבול רצועת עזה, תוך פגיעה במאמץ המלחמתי.

השלושה, נסים סוארכה, וואל אל התרסה וג׳ומעה עזאזמה, נעצרו במהלך השבועות האחרונים, ובמהלך החקירה נחשפה רשת מסועפת של גניבות אמצעי לחימה, שכללה עשרות אלפי פריטי תחמושת, קליעים וכלי נשק מסוגים שונים.

maximize-image
images-count3+
צילום: דוברות המשטרה
maximize-image
images-count3+
צילום: דוברות המשטרה

מחקירתם עולה כי הנאשמים נהגו להיכנס באופן לא מורשה לשטחי אש של צה"ל ולגנוב משם תחמושת ונשקים. אחד המקרים החמורים ביותר התרחש בחודש דצמבר 2023, כאשר סוארכה ועזאזמה גנבו, על פי החשד, כמויות גדולות של תחמושת קליעית ממשאית צבאית שהייתה בדרכה לשטחי כינוס בגבול רצועת עזה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, תיאר עו"ד אסף בר יוסף מפרקליטות מחוז דרום את תעוזתם של הנאשמים, שלדבריו "לא ניתן להפריז בחומרתה". הוא ציין כי "הנאשמים גנבו כלי נשק מרכבי צה"ל בעודם בנסיעה, בזמן שחיילים נמצאים בתוכם, מתוך מטווח, ואף מתחת לראשו של חייל שישן על כלי הנשק. ניכר כי מורא הדין אינו שורה על הנאשמים".

במסגרת החקירה, הוסגרו לידי כוחות הביטחון אלפי כדורי תחמושת, מקלע מסוג מאג ומספר נשקים נוספים. כתבי האישום מייחסים לשלושה עבירות חמורות של כניסה למקום צבאי, עבירות נשק רבות ועבירות ביטחון.

maximize-image
images-count3+
צילום: דוברות המשטרה
maximize-image
images-count3+
צילום: דוברות המשטרה

במערכת הביטחון רואים באירוע סיכול משמעותי של חוליית גנבי אמל"ח שפעילותה פגעה בביטחון המדינה. בשב"כ ובמשטרה מדגישים כי בשנתיים האחרונות הועצם המאבק בתופעת גניבות הנשק מבסיסי צה"ל, מתוך הבנה כי אמל"ח גנוב עלול להגיע לידי ארגוני טרור ולשמש לפיגועים נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

"משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה רבה מעורבות אזרחים ישראלים בגניבת אמצעי לחימה מצה"ל המסכנת את ביטחון המדינה, במיוחד בעת מלחמה, וימשיכו לפעול לסיכול ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים", נמסר בהודעה משותפת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News