accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ראש המודיעין בארה"ב: "תוכנית הגרעין האיראנית הושמדה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

2

1

like

1

dislike

ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב, טולסי גבארד, הצהירה הערב כי מתקני הגרעין המרכזיים של איראן – פורדו, נתנז ואספהאן – הושמדו לחלוטין בתקיפות האחרונות • לדבריה, גם אם טהרן תחליט לחזור לתוכנית הגרעין, יידרשו לה שנים רבות לבנות את המתקנים מחדש


ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב, טולסי גבארד, הצהירה הערב (רביעי) כי מתקני הגרעין המרכזיים של איראן – פורדו, נתנז ואספהאן – הושמדו לחלוטין בתקיפות האחרונות. לדבריה, גם אם טהרן תחליט לחזור לתוכנית הגרעין, יידרשו לה שנים רבות לבנות את המתקנים מחדש.

maximize-image
מתקן הגרעין בפורדו | צילום: MAXAR

מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ נשאל  על ידי עיתונאים בוועידת נאט"ו האם ארצות הברית תתקוף אם הרפובליקה האסלאמית תחדש את תוכנית הגרעין, והשיב בנחרצות: "בוודאי שכן".

טראמפ ציין כי "הפסקת האש בין ישראל לאיראן הולכת טוב. אני חושב שתהיה לי סוג של מערכת יחסים טובה עם האיראנים". לדברי הנשיא, "הדבר האחרון שאיראן רוצה לעשות הוא להעשיר משהו. הם רוצים להתאושש".

הנשיא אף התייחס לדיווח ב-CNN לפיו התקיפה באיראן לא השמידה לגמרי את מתקני הגרעין ואמר כי הוא מאמין שהם "הושמדו לחלוטין". טראמפ הבהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן חזרה עשרות שנים אחרונה והתקיפה האמריקאית סיימה את המלחמה באיראן". כאשר נשאל האם ארה"ב תתקוף שוב במידה שאיראן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין? השיב הנשיא "בוודאי".

טראמפ הוסיף כי הודות לתקיפה באיראן "אני חושב שאנחנו הולכים לקבל חדשות טובות מעזה. נעשתה הרבה התקדמות. ויטקוף אומר שזה קרוב מאוד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News