פורסם בחדשות 14: תחקיר של אסון הנגמ"ש ברצועת עזה, שגבה את חייהם של שבעה לוחמים, חושף תמונה מבצעית קשה ומורכבת. ממצאי הבדיקה הראשונית שוללים את ההערכה כי הנגמ"ש מסוג "פומה" נפגע מטיל נ"ט או ממטען שהוצמד לדופן. בבדיקת הכלי התברר כי הדפנות והמיגון החיצוני נותרו שלמים, ללא סימני חדירה.

רוצים לנצח? יש דרך ברורה: כובשים את הרצועה
מהתחקיר עולה כי מחבל שיצא מפיר מנהרה סמוך, הצליח ככל הנראה להתקרב אל הנגמ"ש, לטפס עליו, ולהשליך מטען חבלה קטן, ככל הנראה מסוג "שוואז", אל תוך תא הלוחמים. המטען, על אף גודלו, גרם לפיצוץ קטלני בחלל הסגור והוביל לתוצאה הטרגית. בצה"ל מעריכים כי מדובר בשיטת פעולה דומה לזו שסוכלה לפני מספר ימים, אז ניסה מחבל להניח מטען דומה בחלקו האחורי של טנק מג"ד 9.
האירוע הקטלני היה שיאו של יום לחימה אינטנסיבי בגזרת אוגדה 36. שרשרת האירועים החלה בשעה 14:00, כאשר נגמ"ש מסוג 'פנדה' עלה על מטען. בשעה 16:00, דחפור D9 נפגע מטיל נ"ט, ובשעה 17:15 אירע האסון, כאשר המחבל הצליח להגיע אל הפומה.

הפער המרכזי והחמור ביותר שעולה מהתחקיר הוא כשל באבטחה לטווח הקרוב. האירוע הנוכחי הוא הרביעי בתקופה האחרונה בגזרה זו שבו מחבלים מצליחים להשליך או להצמיד מטען לכלי רכב משוריין. התקריות הקודמות הסתיימו ללא הרוגים, אך היוו נורות אזהרה מהבהבות שלא מנעו את האסון. בעקבות התוצאה הקשה, חודדו הנהלים באופן מיידי בכלל הגזרות, אך בצה"ל מבינים כי הדבר נעשה, למרבה הצער, רק לאחר שנגבה מחיר דמים כבד.
