accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך: ציוני המגן יהוו את הציון הסופי בתעודת הבגרות

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

7

15

like

2

dislike

בעקבות המצב הביטחוני, הודיע השר יואב קיש כי תלמידים יוכלו לבחור בין קבלת ציון המגן כציון סופי ובין היבחנות בבחינה החיצונית • הבחינות עצמן יתקיימו כמתוכנן, החל מיום שני הקרוב • קיש: "זו אינה החלטה של נוחות – אלא של אחריות"


שר החינוך, יואב קיש, הכריע היום (רביעי) כי תלמידי ישראל יוכלו לבחור שלא לגשת לבחינות הבגרות החיצוניות ולקבל את ציון המגן שלהם כציון סופי בתעודה. ההחלטה התקבלה על רקע התקופה הביטחונית המורכבת והעומס הרגשי המוטל על התלמידים.

על פי המתווה החדש, כל תלמיד ותלמידה יוכלו לבחור בדרך המתאימה להם: האם לגשת לבחינת הבגרות החיצונית או להסתפק בציון המגן, שהוזן למערכת בתחילת השבוע. עם זאת, במשרד החינוך מדגישים כי הבחירה היא סופית: לא ניתן יהיה לגשת לבחינה ולאחר מכן לבחור בציון המגן. כל תלמיד יידרש לקבל החלטה מראש.

Nissim Dana portrait.jpg
maximize-image
images-count1+
מבחן בגרות | צילום אילוסטרציה: פלאש 90

למרות ההקלה, בחינות הבגרות יתקיימו במועדן המקורי עבור תלמידים שיבחרו להיבחן. תקופת הבגרויות תיפתח כמתוכנן ביום שני הקרוב, 30.6, עם הבחינה בהיסטוריה.

במשרד החינוך מסבירים כי ההחלטה נובעת מעיקרון פדגוגי, לפיו תפקיד הבחינה הוא לשקף את הידע והמאמץ שהשקיעו התלמידים לאורך הדרך, ולא את התנאים החריגים והעומס הרגשי של התקופה הנוכחית. "הבחירה נועדה למנוע פגיעה ולהבטיח מקסימום גמישות, בעיקר עבור תלמידים שעבורם ההיבחנות הפיזית בתקופה זו אינה מתאפשרת או אינה מייצגת נאמנה את הישגיהם", נמסר.

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

שר החינוך, יואב קיש: "זו אינה החלטה של נוחות אלא של אחריות. לא ניתן להתעלם מכל העומס והקושי שהבוגרים חוו בשנים האחרונות מאז מגיפת הקורונה. לאחר תקופה ארוכה של חוסר שגרה, למידה מרחוק בתנאים מורכבים ומעמסה רגשית, הדרישה למבחנים חיצוניים תשקף ניתוק ועומס רב מדי.

"זו בחירה שקולה", הוסיף השר קיש, "שנועדה לא רק לתת מענה, אלא גם לייצר ודאות ולהחזיר לתלמידים שליטה. היא מבטאת אמת פדגוגית ואנושית גם יחד, ואת האחריות שמערכת החינוך נושאת כלפי כל תלמיד ותלמידה".

במשרד ציינו כי הליווי לתלמידים יימשך גם במהלך הקיץ, באמצעות תוכניות כמו "בית הספר של החופש הגדול" ומערך תמיכה רגשית, במטרה לסייע להם לחזור למסלול של יציבות וחוסן לקראת שנת הלימודים הבאה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News