accessibility-icon
share-icon
צפו בדיווח של כתבנו המדיני תמיר מורג

חריג: הבית הלבן הפיץ הודעה בשם הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כט סיון ה'תשפה (25.06.25)

6

25

like

3

dislike

הבית הלבן הפיץ לכתבי הבית הלבן הודעה מטעם הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל בה נטען כי התקיפה האמריקאית על מתקן ההעשרה בפורדו "השמידה את התשתיות הקריטיות בו והפכה אותו לבלתי ניתן להפעלה" • ההודעה פורסמה בישראל כחצי שעה לאחר מכן


הודעה חריגה מאוד. הבית הלבן הפיץ היום (רביעי) לכתבי הבית הלבן הודעה מטעם הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל בה נטען כי התקיפה האמריקאית על מתקן ההעשרה בפורדו "השמידה את התשתיות הקריטיות בו והפכה אותו לבלתי ניתן להפעלה".

בהודעה נכתב:

"המכה האמריקאית ההרסנית על פורדו הרסה את התשתית הקריטית של האתר והפכה את מתקן ההעשרה לבלתי כשיר. אנו מעריכים כי המכות האמריקאיות על מתקני הגרעין של איראן, בשילוב עם המכות הישראליות על מרכיבים אחרים בתוכנית הגרעין הצבאית של איראן, דחקו לאחור את יכולתה של איראן לפתח נשק גרעיני בשנים רבות. הישג זה יכול להימשך ללא הגבלה אם איראן לא תקבל גישה לחומר גרעיני".

maximize-image
צילום: מתוך ההודעה שקיבלו כתבי הבית הלבן

כזכור, מוקדם יותר הבוקר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טען בוועידת נאט"ו כי לאחר התקיפה האמריקאית בפורדו, סוכנים ישראלים ביקרו במתקן וגילו הרס מוחלט: "הם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת".

טראמפ חושף: סוכנים ישראלים היו בתוך פורדו לאחר התקיפה

טראמפ חושף: סוכנים ישראלים היו בתוך פורדו לאחר התקיפה

38
25.06.25|אפרת ברינר

טראמפ הבהיר כי בניגוד לדיווחים בתקשורת האמריקאית, המתקנים הגרעיניים באיראן הושמדו לחלוטין. "זו הייתה השמדה מוחלטת – ותראו את זה. ישראל עושה דיווח על זה עכשיו וזה השמדה מוחלטת. יש להם אנשים שנכנסים לשם (לפורדו) אחרי הפגיעה, והם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת", אמר טראמפ.

עוד אמר טראמפ כי "תוכנית הגרעין של איראן חזרה עשרות שנים אחרונה, והתקיפה האמריקאית סיימה את המלחמה באיראן". כאשר נשאל האם ארה"ב תתקוף שוב במידה שאיראן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין? השיב הנשיא "בוודאי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News