נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף היום (רביעי) בוועידת נאט"ו כי לאחר התקיפה האמריקנית בפורדו, סוכנים ישראלים ביקרו במתקן וגילו הרס מוחלט: "הם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת".
בריאיון שלו בוויעדה, טראמפ הבהיר כי בניגוד לדיווחים, המתקנים הגרעיניים באיראן הושמדו לחלוטין. "זו הייתה השמדה מוחלטת – ותראו את זה. ישראל עושה דיווח על זה עכשיו וזה השמדה מוחלטת. יש להם אנשים שנכנסים לשם (לפורדו) אחרי הפגיעה, והם אומרים שזו הייתה השמדה מוחלטת", אמר טראמפ.
⚠️ DONALD TRUMP: ISRAELI AGENTS WHO VISITED FORDO REPORT ‘TOTAL OBLITERATION’
“It was total obliteration — and you’ll see it. Israel is doing a report of it now and it is total obliteration. They have guys that go in there (Fordow) after the hit, and they’re saying it was total… pic.twitter.com/lBZnpZhbx8
— Jewish Breaking News (@JBreakingNews) June 25, 2025
הנשיא אף הרחיב ואמר כי הוא מאמין שמתקני הגרעין "הושמדו לחלוטין". טראמפ הבהיר כי "תוכנית הגרעין של איראן חזרה עשרות שנים אחרונה, והתקיפה האמריקאית סיימה את המלחמה באיראן". כאשר נשאל האם ארה"ב תתקוף שוב במידה שאיראן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין? השיב הנשיא "בוודאי".
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אף התייחס להפסקת האש ביו ישראל לאיראן וטען כי היא מתקדמת מצוין. לדבריו, הוא גאה בישראל משום שהיא החזירה את המטוסים ולא תקפה מחדש באיראן. הנשיא אף שיגר מסר מאיים ואמר כי ארה"ב תתקוף מחדש אם טהרן תבנה מחדש את תוכנית הגרעין.

טראמפ ציין כי "הפסקת האש בין ישראל לאיראן הולכת טוב. אני חושב שתהיה לי סוג של מערכת יחסים טובה עם האיראנים". לדברי הנשיא, "הדבר האחרון שאיראן רוצה לעשות הוא להעשיר משהו. הם רוצים להתאושש".
אמש נחשף ברשת CNN כי הערכת מודיעין ראשונית של הפנטגון, לפיה התקיפות האמריקניות באיראן בסוף השבוע האחרון לא השמידו את רכיבי הליבה של תוכנית הגרעין האיראנית. לפי ההערכה, הנזק שנגרם יעכב את התקדמותה של טהרן רק בחודשים ספורים – ולא יותר.

על פי הדיווח, ההערכה מבוססת על מסמך פנימי של סוכנות הביון הצבאית של הפנטגון (DIA), שהתבסס על בדיקת נזקי קרב ראשונית שנערכה על ידי פיקוד המרכז של צבא ארה"ב. ניתוח הממצאים עדיין בעיצומו, אך ההערכה הראשונית עומדת בניגוד להצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ, שהכריז כי התקיפות "השמידו לחלוטין" את מתקני ההעשרה של איראן. גם שר ההגנה פיט הגסט הצהיר כי "שאיפות הגרעין של איראן הושמדו".
שניים מהמקורות שצוטטו בכתבה מסרו כי מאגר האורניום המועשר של איראן לא נפגע מהתקיפה, ורוב הצנטריפוגות נותרו שלמות. "לכן, לפי ה-DIA, ארה"ב הצליחה רק לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בכמה חודשים", אמר אחד מהם.
הבית הלבן מיהר להכחיש את ההערכה, וכינה אותה "שגויה לחלוטין". דוברת הבית הלבן, קרוליין לויט, מסרה כי מדובר בהדלפה של "לוזר זוטר ואנונימי", והוסיפה כי מדובר בניסיון להכפיש את הנשיא ואת חיל האוויר האמריקני. עם זאת, יו"ר המטות המשולבים, הגנרל דן קיין, הבהיר כי ההערכה עדיין מתבצעת וכי "מוקדם מדי" לקבוע אם לאיראן נותרו יכולות גרעיניות.

במהלך הלילה, ברשת החברתית שלו "Truth Social", כתב הנשיא כי מדובר ב"פייק ניוז", והוסיף כי "CNN, יחד עם ניו יורק טיימס הכושל, חברו יחד בניסיון להשפיל את אחת התקיפות הצבאיות המוצלחות הכי בהיסטוריה. אתרי הגרעין באיראן נהרסו לחלוטין! גם הניו יורק טיימס וגם CNN סופגים ביקורת ציבורית!"
