כתבנו המדיני תמיר מורג סיכם הבוקר (רביעי) את מבצע "עם כלביא" עם ההצלחות הגדולות של ישראל בהסרת האיום הקיומי על אזרחי המדינה ואת הבנות שהושגו מול ממשל טראמפ: "גורם מדיני אמר לנו, הנשיא טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית שלו. הרעיון שלפיו לאחר המאמץ האדיר שהשקיע הוא יאפשר לאיראן לשקם את תוכנית הגרעין שלה, מנותק מהמציאות".
"למרות אקורד הסיום הצורם של הפגיעה הקטלנית בבאר שבע וצמצום התגובה בעקבות הבקשה של הנשיא טראמפ, בישראל מסכמים את מבצע עם כלביא כהצלחה מסחררת", אמר כתבנו המדיני והוסיף: "שני היעדים המרכזיים שהוצבו, פגיעה קשה בתוכנית הגרעין האיראנית וביכולת שיגור הטילים שלה, הושגו ואף מעבר לכך".

מורג ציין כי ישראל קיבלה מהממשל ערבויות לכך שאם איראן תנסה לשקם את תוכנית הגרעין, ארצות הברית תפעל נגד הצבאית. "בהקשר הזה גורם מדיני אמר לנו, הנשיא טראמפ הפך את מניעת הגרעין מאיראן למשימה אישית שלו. הרעיון שלפיו לאחר המאמץ האדיר שהשקיע הוא יאפשר לאיראן לשקם את תוכנית הגרעין שלה, מנותק מהמציאות. תוכנית הגרעין מתה ולעולם לא תשוקם", אמר כתבנו המדיני.
לדברי מורג, "השורה התחתונה היא שישראל הצליחה להסיר בתוך 12 ימים איום קיומי שריחף מעליה במשך כ-30 שנה, ועכשיו הכדור בידיים שלנו. בהיעדר מערך נ"מ איראני ובהיעדר תשתית תת-קרקע משמעותית יש לישראל יכולת לגדוע באיבו, בקלות יחסית, כל ניסיון של איראן לשקם את תוכנית הגרעין שלה.

"המבחן כמובן יהיה בביצוע. ועוד דבר אחד שחשוב להזכיר לסיום, חיזבאללה אפילו לא מעז לראות רקטה אחת לעבר ישראל במשך כל המערכה הזו, וגם זה כשלעצמו הישג כמעט בלתי נתפס".
