רעידת אדמה בכדורגל האירופי: גוף הפיקוח הכלכלי של הכדורגל הצרפתי (DNCG) החליט הערב (שלישי) להטיל פצצה ולהוריד את אולימפיק ליון, מהקבוצות המפוארות במדינה, לליגת המשנה. ההחלטה הדרמטית התקבלה בשל מצבו הכלכלי הקשה של המועדון וחובותיו הכבדים, למרות אופטימיות זהירה שהביע נשיא המועדון, ג'ון טקסטור, טרם הדיון.
ההחלטה מגיעה חרף סדרת מהלכים פיננסיים שנועדו לחזק את קופת המועדון. הנהלת הקבוצה, בראשות חברת Eagle Football של טקסטור, תלתה תקוות במכירת חלקה בקריסטל פאלאס (45%) בעסקה המוערכת בכ-222 מיליון אירו, אך זו עדיין ממתינה לאישור הפרמייר-ליג. במקביל, הוזרמו 83 מיליון אירו לקופת ליון, הושגו הסכמות לדחיית תשלומים מול נושים ובוצעו קיצוצים שכללו פיטורי מאה עובדים.
🚨 OFFICIAL: Olympique Lyon have been relegated to Ligue 2.
The club has the possibility to appeal the decision. pic.twitter.com/T4UKbqYQBV
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) June 24, 2025
גם בגזרה הספורטיבית נעשו מהלכים לחיסכון: חוזיהם היקרים של הכוכבים אלכסנדר לאקאזט והשוער אנתוני לופס הסתיימו, ובחלון ההעברות כבר נרשמו הכנסות של 106 מיליון אירו ממכירת שחקנים.

ההורדה לליגה השנייה מהווה מכה קשה במיוחד, בהתחשב בכך שהקבוצה סיימה את העונה האחרונה במקום השישי והגיעה עד לרבע גמר הליגה האירופית, שם הודחה בדו-קרב דרמטי מול מנצ'סטר יונייטד. כעת, עתידו של המועדון ששלט בכדורגל הצרפתי עם שבע אליפויות רצופות (2001-2008) לוט בערפל, אם כי הוא עדיין רשאי להגיש ערעור בניסיון לשנות את רוע הגזירה
