הדרמה מאחורי הקלעים הבוקר: בצמרת הדרג המדיני והביטחוני התלבטו לאחר הירי הקטלני לעבר העיר באר שבע, כאשר במערכת הביטחון סברו שנכון לתקוף בעוצמה לרבות בגלל שהשיגור בוצע לאחר 7 בבוקר למרות ההסכם מול איראן.
בירי שבוצע 3 שעות לאחר מכן לא הייתה כבר התלבטות וראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שר הביטחון ישראל כ"ץ הנחו להשיב באותו המטבע להפרות מאיראן.

כפי שאמר הבוקר שר הביטחון: "נוכח הפרה מוחלטת של הפסקת האש שהוכרזה על ידי נשיא ארה"ב, ע"י איראן ושיגור טילים לעבר ישראל, ובהתאם למדיניות ממשלת ישראל כפי שנקבעה להגיב בעוצמה על כל הפרה – הנחיתי את צה"ל בתיאום עם רה"מ להמשיך את הפעילות העצימה לתקיפה בטהרן לסיכול מטרות משטר ותשתיות טרור בטהרן, וזאת בהמשך לפעילות שהתבצעה אתמול".
השר רון דרמר תיאם עם האמריקנים וקיבל אור ירוק מול השותפים, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ התעורר ועודכן, דרש לבטל ולשוחח עם נתניהו. בשיחה השניים סיכמו על תקיפה מינורית, וכך עם כלביא הסתיים וכבר ממחר צפויה חזרה מלאה לשגרה בעורף.

כפי שפרסמנו לראשונה בחדשות 14, צמד התקיפות בטהרן פגעו רבות באיראן. לפי תמונה מודיעינית שהתקבלה, מאות מאנשי משמרות המהפכה חוסלו בתקיפות בטהרן.
בנוסף, עשרות סוהרים נהרגו בתקיפה על מתקן כליאה – ולפי דיווחים שונים, נרשמה בריחת אסירים מהמקום. במקביל, בישראל מציינים כי יעקבו באופן צמוד אחר הנעשה במתקן הגרעין בפורדו, כדי למנוע ניסיונות הפעלה שלו בתקופה הקרובה.
בליל ראשון תקפה ישראל בדרום טהרן מפעל מרכזי לייצור טילים בליסטיים. יחד עם תקיפות נוספות שבוצעו במסגרת מבצע "עם כלביא", מתגבשת ההערכה כי רוב יכולות ייצור הטילים של איראן הושמדו. לפי הערכות, השמדת המשגרים האיראניים עומדת על יותר מ-60%.
במהלך הערב הותקף גם אתר לייצור חומרי נפץ סמוך לאיספהן. לפי מידע חדש שמתפרסם, מדובר באתר הגדול ביותר באיראן לייצור חומרי נפץ, והפגיעה בו – יחד עם יתר הפגיעות בתשתיות הייצור – מהווה פגיעה משמעותית מאוד ביכולתה של איראן להמשיך ולפתח טילים בליסטיים.
