accessibility-icon
share-icon
ישפיע גם על וול סטריט? 
| צילום: שאטרסטוק
ישפיע גם על וול סטריט? | צילום: שאטרסטוק

טראמפ קורא לישראל לעצור את התקיפות באיראן - וול סטריט מזנקת

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

1

like

1

dislike

על רקע הכרזתו של טראמפ על הפסקת אש בין ישראל לאיראן בתיווך אמריקני והאזהרה לישראל שלא להמשיך בהפצצות - החוזים העתידיים בוול סטריט מגיבים בעליות והנפט צונח • בישראל טוענים: איראן כבר הפרה את ההסכם


החוזים העתידיים בוול סטריט מגיבים בעליות היום (שלישי), לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא בפומבי לישראל לעצור את תקיפותיה באיראן. החוזים על דאו ג'ונס עלו בכ-0.7%, S&P 500 טיפס ב-0.8% והחוזים על נאסד"ק הובילו את העליות ב-1%.

במסיבת עיתונאים שקיים טראמפ ביום שני בערב, הכריז כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לאיראן בתיווך אמריקני והודיע כי ישראל הסכימה לה. אלא שכמה שעות לאחר מכן, בישראל טענו כי איראן כבר הפרה את ההסכם באמצעות שיגור טילים – טענה שאיראן הכחישה.

maximize-image
images-count1+
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים לפני שהמריא לפסגת מנהיגי נאט"ו בהולנד | צילום מסך מתוך שידורי חדשות 14

הבוקר (שלישי), רגע לפני שהמריא להאג לפסגת נאט"ו, אמר טראמפ לעיתונאים: "שוחחתי עם נתניהו ועם כולם, וביקשתי מישראל להירגע. אמרו לי שבישראל כועסים בגלל טיל שלא פגע באף אחד. אני הולך לבדוק אם אני יכול לעצור את זה".

טראמפ גם פרסם בפוסט ברשתות החברתיות ובו מסר תקיף לישראל: "ישראל. אל תטילו את הפצצות האלה. אם תעשו זאת – מדובר בהפרה חמורה. החזירו את הטייסים הביתה, עכשיו!"

שוק האנרגיה הגיב מיד: מחיר הנפט מסוג ברנט צנח בלילה ביותר מ-3% לרמה של כ-68 דולר לחבית, ואילו נפט WTI ירד לכ-66 דולר. זאת, על רקע התקווה לייצוב המצב הביטחוני סביב מיצרי הורמוז – ציר מעבר קריטי לאספקת נפט עולמית.

maximize-image
images-count1+
חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

מעבר למתיחות הביטחונית, המשקיעים ממתינים לעדותו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בקונגרס – בעודה נבחנת השפעת המשבר במזרח התיכון על המדיניות המוניטרית. טראמפ מגביר את הלחץ להורדת ריבית, אך לפי ההערכות, הפד יבחר להמתין עד שיתבררו ממדי ההשפעה על האינפלציה.

היום צפויות להתפרסם תוצאות כספיות של חברות בולטות כמו FedEx, Carnival ו-BlackBerry. גם מניית אנבידיה בכותרות, לאחר שמנכ"ל החברה ג'נסן הואנג החל למכור מניות כחלק מתוכנית מסודרת למימוש רווחים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News