accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טראמפ: "בישראל כועסים בגלל טיל שלא פגע באף אחד"

רבקה שורק

רבקה שורק

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

74

13

like

33

dislike

שלום בכל מחיר? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא לישראל: ״אל תפציצו באיראן. אם תפציצו זו תהיה הפרה חמורה של הפסקת האש. תחזירו את הטייסים חזרה הביתה עכשיו״ • לדבריו, "שוחחתי עם נתניהו, ועם כולם וביקשתי מישראל להירגע"


נשיא ארצות הברית ביקר בחריפות היום (שלישי) ברשת החברתית שבבעלותו Truth Social את ישראל לאחר שהחליטה להגיב להפרת הפסקת האש של איראן, וקרא ״אל תפציצו באיראן. אם תפציצו זו תהיה הפרה חמורה של הפסקת האש. תחזירו את הטייסים חזרה הביתה עכשיו״.

במהלך הצהרה שהעניק לתקשורת לפני שהמריא לפגישת ראשי מדינות של נאט"ו, טראמפ ציין כי "שוחחתי עם נתניהו, ועם כולם וביקשתי מישראל להירגע – שמעתי שבישראל כועסים בגלל טיל שלא פגע באף אחד. אני הולך לראות אם אני יכול לעצור את זה".

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון |
maximize-image
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

זאת לאחר שכותרות התקשורת בעולם החמיאו לו על "השלום" שהצליח להשכין בין מדינת ישראל לרפובליקה האסלאמית: "מזל טוב לכולם! הגענו להסכמה מלאה בין איראן וישראל, ותהיה הפסקת אש מוחלטת וכוללת", הכריז אז בחגיגיות.

בתוך כך, מוקדם יותר היום, שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס להפרת הפסקת האש, והצהיר כי "הנחיתי את צה"ל להגיב בעוצמה על הפרת הפסקת האש על ידי איראן בתקיפות עצימות נגד מטרות משטר בלב טהרן".

לדבריו, "הנחיתי את צה"ל בתיאום עם רה"מ להמשיך את הפעילות העצימה לתקיפה בטהרן לסיכול מטרות משטר ותשתיות טרור בטהרן, וזאת בהמשך לפעילות שהתבצעה אתמול".

עקבו אחרינו גם ב-Google News