ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום (שלישי) דיון שעסק ברציפות פעילות התחבורה הציבורית בתקופת המלחמה, ובמסגרתו התקבל עדכון גם על ביטול העלאת מחירי התחבורה הציבורית שתוכננה לחודש זה.
נציג ממשרד התחבורה, הסביר כי הצמצום בפעילות התחב"צ הוא חלק מהיערכות כוללת למצבי חירום, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף. לדבריו, הירידה בהיקף השירותים נובעת גם מהיעדר כוח אדם ואמצעים, עקב גיוס נהגים ואוטובוסים למילואים.

"הצמצום בפעילות נועד לצמצם סיכונים, אך אנחנו מחויבים לשמור על שירות בסיסי לנוסעים. כיום, תחת מדרג הכוננות החמור ביותר, אנו מפעילים 35%-45% מהשירות הרגיל, עם עדיפות לקווים לבתי חולים ובסיסי צה"ל", אמר הנציג.
עם זאת, ציין כי אם פיקוד העורף יורה על הקלה במדרג הכוננות – ניתן יהיה כבר מחר להפעיל 70%-80% מהשירותים, וביום ראשון לשוב לפעילות מלאה.

בנוסף, עדכן משרד התחבורה כי העלאת מחירים שתוכננה ליוני לא תצא לפועל. עם זאת, בחודש ינואר 2026 צפויה העלאה של 7.53% בתעריפים.
