בעקבות הכרזתו של שר הביטחון, הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר הבהיר היום (שלישי) בהערכת מצב: "לאור ההפרה החמורה של הפסקת האש מצד המשטר האיראני – נגיב בתקיפה עוצמתית".
בתוך כך, מוקדם יותר היום שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס להפרת הפסקת האש בידי איראן, והצהיר כי "הנחיתי את צה"ל להגיב בעוצמה על הפרת הפסקת האש על ידי איראן בתקיפות עצימות נגד מטרות משטר בלב טהרן".

לדבריו, "הנחיתי את צה"ל בתיאום עם רה"מ להמשיך את הפעילות העצימה לתקיפה בטהרן לסיכול מטרות משטר ותשתיות טרור בטהרן, וזאת בהמשך לפעילות שהתבצעה אתמול".
במקביל, דובר צה"ל תא"ל אפי דפרין הבהיר כי כוחותינו עמדו בכל היעדים של המבצע, והדגיש: "בשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף – ממשיכים לשמור על כוננות גבוהה".
