הוושינגטון פוסט פרסם הערב (שני) שיחה שבמסגרתה אנשי מודיעין ישראלים הטילו פחד ולחץ פסיכולוגי על בכירים במשמרות המהפכה ובמשטר הטרור בטהרן, מיד לאחר תחילת מבצע "עם כלביא" ב-13 ביוני. לפי הפרסום, השיחות נועדו לערער את היציבות הפנימית של המשטר ולהרתיע דמויות בכירות מלהמשיך בשיתוף פעולה עם הרודן חמינאי.
בהקלטת שיחה שהגיעה לידי העיתון, נשמע סוכן מודיעין ישראלי מזהיר גנרל איראני בכיר: "יש לך 12 שעות לברוח עם אשתך וילדך, אתה ברשימה שלנו, אנחנו קרובים יותר אליך מאשר וריד הצוואר שלך". הסוכן אף דרש מהגנרל לצלם סרטון בו יתנער ממשטר האייתוללה ולשלוח אותו בטלגרם. לא ברור אם הסרטון נשלח, אך לדברי המקור – הגנרל עדיין בחיים.
The Washington Post has published an audio file in which Mossad agents contact 20 IRGC commanders and give them 12 hours to flee Iran, or they and their families will be killed. pic.twitter.com/Q1n01AUV8Y
— Joe Truzman (@JoeTruzman) June 23, 2025
על פי שלושה מקורות המעורים בפרטי המבצע, ישראל יצרה קשר עם יותר מ-20 אנשי מפתח איראנים – באמצעות שיחות טלפון אישיות, מסרים שהועברו דרך קרובי משפחה, ואף מכתבי אזהרה שהגיעו עד לפתח בתיהם. המבצע נועד להשלים את המתקפה הצבאית באמצעות לחץ פסיכולוגי.
הוושינגטון פוסט דיווח כי החומרים התקבלו מאדם ישראלי ששיתף את ההקלטות עם העיתון. לדברי גורם המעורב בפרשה, המטרה המרכזית של ישראל הייתה להקשות על המשטר במינוי יורשים למחוסלים מהלילה הראשון למבצע ב-13 ביוני, שבו חוסלו בכירים בצבא, מדעני גרעין וראשי תוכנית הטילים הבליסטיים באיראן.
לדברי הגורם, "ההנהגה מדרג הביניים מבועתת. המועמדים לרשת את התפקידים של מי שחוסלו – מסרבים כעת להתמנות". גורמי ביטחון במערב אמנם לא זיהו עריקות משמעותיות בפועל עד כה, אך בישראל מעריכים שהאפקט ההרתעתי כבר הושג.
