accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

לא רק מתקנים צבאיים - ישראל תקפה סמלי שלטון איראניים

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

1

2

like

0

dislike

היום ה-11 למלחמה: ישראל תקפה שורת סמלי שלטון בבירה האיראנית - ובראשם כלא אווין, אחד האתרים השנואים ביותר על אזרחי איראן • בעוד המשטר נאבק לשמור על שליטה - הרחוב בטהרן מרגיש לראשונה רוחות של שינוי


ישראל תקפה היום (שני) שורת סמלי שלטון בבירה האיראנית טהרן – ובראשם כלא אווין, אחד האתרים השנואים ביותר על אזרחי איראן. בעודה מתמודדת עם עליונות אווירית ברורה של ישראל, טהרן מנסה להכחיש – אבל התמונות מדברות בעד עצמן.

תמונות נדירות הפכו לוויראליות בטהרן

אין אזרח בטהרן שלא הכיר את כלא אווין – כלא אכזרי שבו מוחזקים עיתונאים, סטודנטים, מתנגדי משטר וגם אזרחים מערביים באשמת ריגול. הלילה, הם ראו את הדלתות מתפוצצות.

טיל מדויק או תקיפת כטב"מ – תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות מציג את הרגע בו נפגע מבנה הכניסה של כלא אווין, הסמל לדיכוי ולטרור הפנימי של המשטר.

maximize-image
images-count1+
צילום: רשתות ערביות

איראן מיהרה לפרסם הודעת הרגעה: "הכלא נפגע, אך האסירים לא ברחו".
בהמשך נטען כי הפיצוץ נגרם ממטען שהוטמן במקום – אך תמונות ההרס מצביעות על תקיפה אווירית מאסיבית, ככל הנראה ישראלית.

מכה בלב השליטה: ת׳אראללה, הבסיג', המודיעין

ולא רק כלא אווין. היום נרשמה מכה משולבת למשטר האיראני עם תקיפות אוויריות נוספות בלב טהרן:

• מפקדת ת׳אראללה – אחראית על אבטחת הבירה ודיכוי מחאות. תושב טהראן כתב: "השמדת ת׳אראללה – שחרור טהרן".

• מפקדת הבסיג' – מרכז הפיקוד לפעולות נגד מפגינים ואזרחים.

• מפקדת המודיעין של משמרות המהפכה – האחראית על חקירות, מעקב והפחדה של פעילים, עיתונאים ומתנגדים.

• אוניברסיטת שהיד בהשתי – בה מוכשרים לוחמים ואנשי מודיעין. בעבר היוותה חלק מתוכנית הגרעין האיראנית.

כל אחד מהיעדים הללו אינו מטרה צבאית גרידא – אלא סמל של שליטה, הפחדה ודיכוי. תקיפתם יוצרת רעידת אדמה פסיכולוגית בבירת איראן.

הכיכר שסימלה שנאה – הפכה לתזכורת להשפלה

לסיום, תקיפה סמלית במיוחד בוצעה היום גם בכיכר פלשתין, אחת המרכזיות בטהרן. בכיכר עמד שעון ענק שסופר את הזמן עד להשמדת ישראל – יוזמה של המשטר האיראני.

maximize-image
images-count1+
צילום: רשתות ערביות

היום, כשהכיכר הופגזה והשעון נדם, נדמה שאפילו בטהרן יודעים: המשטר האיראני הוא זה שמתקרב לנקודת הסיום. ישראל משנה את חוקי המשחק ויוצאת למהלך ישיר על בירת איראן, לא רק במתקנים צבאיים – אלא במוסדות הליבה של הדיכוי.

ישראל לא תקפה היום יכולות טק"ק ולא יכולות גרעין – היום היא תקפה את המשטר האיראני. בעוד המשטר נאבק לשמור על שליטה – הרחוב בטהרן מרגיש לראשונה רוחות של שינוי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News