accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס

דיווח: באיראן מאוכזבים מהסיוע שהעניקה רוסיה עד כה במלחמה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

6

0

like

0

dislike

מקורות איראניים אמרו היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי באיראן לא מתרשמים מהיקף התמיכה שמעניקה לה רוסיה עד כה במלחמה מול ישראל וארה"ב


מקורות איראניים אמרו היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס כי באיראן לא מתרשמים מהיקף התמיכה שמעניקה לה רוסיה עד כה במלחמה מול ישראל וארה"ב.

לפי הדיווח, זה היה גם המסר שהעביר שר החוץ עבאס עראקצ'י במהלך פגישתו עם הנשיא ולדימיר פוטין במוסקווה. עראקצ'י ציין בפגישה כי המנהיג העליון עלי ח'אמנאי מצפה מרוסיה לספק סיוע משמעותי יותר.

maximize-image
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

בתוך כך, בצה"ל אישרו היום כי כוחותינו תקפו מטרות לשיבוש דרכי גישה לאתר ההעשרה הגרעינית 'פורדו'. הדבר מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב אתמול לאשר כי אכן הושמד מתקן 'פורדו' לאחר המתקפה האמריקאית.

פרשננו הצבאי נועם אמיר חשף אתמול רמיזה של גורם בטחוני – שאמר: "כמו שזה נראה כרגע המתקן ניזוק קשות. אם נצטרך נדע לטפל בו שוב". מספר שעות לאחר מכן החלו ברשתות הערביות הדיווחים כי כוחות ישראלים תוקפים במתקן, וכעת כאמור צה"ל מאשר כי כוחותינו תקפו את דרכי הגישה למתקן, אך לא את המתקן עצמו.

בתוך כך, ראש הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מעריך כי לאחר התקיפה האמריקאית נגרם נזק כבד למתקן הגרעין בפורדו, אך לא צוין כי המתקן אכן הושמד לחלוטין.

עקבו אחרינו גם ב-Google News