accessibility-icon
share-icon
המתקן הגרעיני בפורדו, ארכיון | צילום: טוויטר
המתקן הגרעיני בפורדו, ארכיון | צילום: טוויטר

באיראן מדווחים: ישראל תוקפת את מתקן הגרעין בפורדו

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

13

14

like

1

dislike

כפי שחשף פרשננו הצבאי בחדשות 14, באיראן מדווחים על תקיפות ישראליות המכוונות למתקן הגרעין בפורדו • זאת לאחר שרה"מ נתניהו סירב לאשר כי במתקפה האמריקאית אכן הושמד לחלוטין המתקן בפורדו • יש לציין שמדובר בשלב זה בדיווחים, בעוד בישראל אין אישור רשמי לתקיפה


כפי שחשפנו בחדשות 14: באיראן מדווחים בשעה זו על תקיפות ישראליות המכוונות למתקן הגרעין הגדול בפורדו. הדבר מגיע לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב אתמול לאשר כי במתקפה האמריקאית, שקיבלה את השם "פטיש חצות", אכן הושמד לחלוטין מתקן הגרעין בפורדו.

בתוך כך, ראש הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מעריך כי לאחר התקיפה האמריקאית נגרם נזק כבד למתקן הגרעין בפורדו, אך לא צוין כי המתקן אכן הושמד לחלוטין. יש לציין כי למרות הדיווחים – אין איור רשמי בישראל לתקיפה.

המשימה עוד רחוקה מסיום – אלו היעדים שנותרו לישראל באיראן

המשימה עוד רחוקה מסיום – אלו היעדים שנותרו לישראל באיראן

3
22.06.25|נועם אמיר

כזכור, טראמפ הצהיר אתמול לאחר המתקפה האמריקאית כי "פורדו איננו", ואמר כי הותקפו שלושה מתקני גרעין: פורדו, אספהאן ונתנז. פרשננו הצבאי נועם אמיר חשף אתמול (ראשון) מפי גורם בטחוני תיתכן תקיפה ישראלית נגד המתקן: "כמו שזה נראה כרגע המתקן ניזוק קשות. אם נצטרך נדע לטפל בו שוב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News