accessibility-icon
share-icon
צפו בהצהרתו של דובר צה"ל | צילום: חדשות 14

דובר צה"ל: "כל בסיס ממנו זוהו שיגורים - הותקף ונפגע"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

2

15

like

0

dislike

דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין סקר את פעילות כוחותינו באיראן ואמר כי חיל האוויר ממשיך להעמיק את הפגיעה במרחב טהרן, בדגש על מפקדות של משמרות המהפכה וכל מרכיבי האיום על מדינת ישראל • לאור מתקפת הטילים דפרין הדגיש כי ההגנה אינה הרמטית וכי יש להישמע להנחיות פיקוד העורף


דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא היום (שני) בהצהרה ונתן סקירה מקיפה על פעילות כוחותינו בגזרות השונות, ובעיקר באיראן. לדבריו, ישראל ממשיכה להעמיק את הפגיעה בעיר הבירה ואף להשמיד את מערך שיגור הטילים לעבר ישראל: "ל בסיס שממנו זוהו שיגורים מתחילת המבצע הותקף ונפגע".

על הטילים שנורו לעבר ישראל אמר דפרין כי "ההתרעות הופעלו בשל שיגורים בודדים שנורו במספר מטחים. מערכות ההגנה האווירית פעלו כדי לזהות וליירט את האיומים". הוא הדגיש כי "ההגנה לא הרמטית. הנחיות פיקוד העורף הן שכבת הגנה נוספת עבור הציבור. היצמדות להנחיות מצילה חיים".  דובר צה"ל הבהיר כי "על אף שבימים האחרונים ישנה ירידה בכמות השיגורים, המתקפות האיראניות לא מאחורינו".

התקיפה באיראן |
maximize-image
images-count1+
התקיפה באיראן | צילום: רשתות ערביות

לדבריו ישראל עוקבת אחר מיקומי השיגורים מאיראן לעבר הארץ. "אנחנו מנתחים באופן שיטתי את האזורים האלו, מעדכנים את תוכניות התקיפה ומטייבים את ההגנה על מנת לשמור על ביטחונכם. בשיטה הזאת תקפנו במרכז איראן, בבסיס שנקרא רעד 5. תקפנו שני משגרי טילים שהיו מוכנים לשיגור מיידי. פעולה זו צמצמה את המטח האחרון.

"כל בסיס שממנו זוהו שיגורים מתחילת המבצע הותקף ונפגע. אנחנו ממשיכים לתקוף את כל שרשרת מערך ייצור הטילים, מהטיל עד המשגר. גם טילים לשימוש עתידי. כלי הטיס של חיל האוויר נמצאים מעל מרחבי השיגורים גם עכשיו. אנחנו ממשיכים להעמיק את ההישג ולשלול את יכולות הירי לעבר ישראל", אמר דובר צה"ל.

maximize-image
images-count1+
תקיפה באיראן | צילום: רשתות ערביות

דפרין ציין כי "במקביל, נמשכת הלחימה בכל הגזרות. בפיקוד הדרום לוחמי צה"ל ומפקדיו ממשיכים בלחימה העיקשת ופועלים בנחישות לאיתור והשמדת תשתיות טרור ולסיכול פעילות חבלנית עוינת. בתחילת מבצע 'מרכבות גדעון' חוסלו מאות מחבלים בקרבות עזים. לוחמי חטיבה 401 פועלים במרחב כפר ג'באליה בצפון הרצועה.

"בשבוע האחרון לוחמי ההנדסה של החטיבה חקרו והשמידו מספר תוואים תת-קרקעיים ששימשו את מחבלי חמאס לשהייה ממושכת. במרחב ח'אן יונס כוחות אוגדה 36 ממשיכים לפעול לאיתור תשתיות וחיסול מחבלים. גם בגזרות האחרות, בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, כוחותינו ערוכים בהגנה ובהתקפה להגנת אזרחי מדינת ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News