פרשה ביטחונית חמורה נחשפה עם סיום חקירה משותפת של משטרת ישראל ומצ"ח: תושב מעאר בן 42 מואשם בגניבת נשק מבסיס צה"ל בצפון הארץ, תוך התחזות לחייל מילואים וניסיונות חוזרים להיכנס לשטחים צבאיים.
לפי הודעת המשטרה, בסוף חודש מאי התקבל דיווח מגורמי צה"ל על גניבת רובה סער מסוג M16 מתוך מכולה באחד הבסיסים בצפון. חקירה סמויה נפתחה והובילה לזיהוי החשוד. במקביל לכך, דיווח נוסף שהתקבל במשטרה חשף ניסיון חדירה של אדם לבסיס צבאי, תוך שהוא טוען כי הוא חייל מילואים המבקש לחתום על נשק.
עם הגעת השוטרים למקום, החשוד נעצר. בחקירתו עלה כי הוא נגרע משירות מילואים כבר באוקטובר 2024. חיפוש ברכבו העלה מדים צבאיים וכלי פריצה, וראיות נוספות קשרו אותו לגניבת הנשק.
לפני מספר ימים הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירות של גניבת נשק, התחזות לאדם אחר (חמישה מקרים) וכניסה לבסיסים צבאיים (שבעה מקרים).
רפ"ק אמיר סמניה, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כנרת, מסר:
"מדובר באדם שפעל בשיטתיות ובתחכום תוך ניצול היכרותו עם התרבות הארגונית בצה"ל. אדם המבצע עבירות כאלה בתקופת מלחמה חייב להישלח למאסר ממושך, ואני מברך על עבודת הצוות שהובילה לפיצוח הפרשה."
בידי החוקרים נמצאים גם תיעוד של הנשק במכשירו הסלולרי של החשוד וכן ציוד שאותר ברכבו.
