accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טראמפ: "הנזק החמור ביותר התרחש עמוק מתחת לפני הקרקע"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כז סיון ה'תשפה (23.06.25)

17

28

like

2

dislike

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב כי: "נגרם נזק אדיר לאתרי הגרעין באיראן – 'השמדה' היא מילה מדויקת!" • לדבריו, עיקר הנזק בתקיפות במבצע 'פטיש חצות' נגרם מתחת לפני הקרקע, גם למבנים ממוגנים היטב


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב לפנות בוקר (שני) ברשת החברתית שלו TRUTH: "נגרם נזק אדיר לכל אתרי הגרעין באיראן, כפי שנראה בצילומי הלוויין. "השמדה" היא מונח מדויק!".

הוא טען כי "המבנה הלבן שמופיע בתמונה חצוב עמוק בתוך הסלע, אפילו הגג שלו נמצא מתחת לפני הקרקע ומוגן לחלוטין מפני להבות. הנזק החמור ביותר התרחש עמוק מתחת לפני הקרקע. פגיעה בול".

maximize-image
הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן | צילום: הבית הלבן

דבריו מגיעים יממה לאחר תקיפת ארה"ב באיראן שכללה את שני מתקני העשרת האורניום המרכזיים באיראן: האתר התת־קרקעי בפורדו והמתקן הגדול יותר בנתנז, שכבר הותקף על ידי ישראל באמצעים קלים יותר. האתר השלישי, בקרבת אספהאן, מזוהה כאתר אחסון לאורניום מועשר, כמעט לרמת נשק גרעיני.

התקיפה כללה מעל 125 כלי טיס, בהם שבעה מפציצי B-2 חמקניים שהמריאו מבסיסים בארצות הברית ובגואם. זו הכמות הגדולה ביותר של מפציצים מסוג זה ששימשה אי פעם במבצע צבאי.

באופן לא שגרתי, ארצות הברית הסתמכה על עליונות אווירית שהשיגה מדינה זרה, ישראל, ואפשרה למטוסי B-2 האסטרטגיים לפעול ללא מבצע מקדים לדיכוי הגנה אווירית. במקום זאת, כשמבנה התקיפה נכנס למרחב האווירי האיראני, שימשו מטוסי קרב דור רביעי והחמישי בפעולת הטעיה, כשהם דוחפים קדימה במהירות ובגובה רב כדי "לנקות" את השטח מאיומי מטוסי קרב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News