הלילה (בין ראשון לשני) הופעלו התרעות במרכז הארץ, בשומרון ובשפלה בעקבות זיהוי טילים ששוגרו מאיראן לשטח מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר פעלו ליירוט ולתקיפה בכל מקום בו יידרש להסרת האיום.
פאנליסט הפטריוטים, יותם זמרי, כתב על כך ברשת ה-X: "לשגר טיל אחד בשלוש בלילה זה הכי להעליב את המאמץ שאנחנו והאמריקאים נותנים פה. אין ברירה אלא להחליף את המשטר לכזה שמעריך".

בשלב זה לא התקבלו קריאות במוקד 101 של מגן דוד אדום לא על נפילות ולא על נפגעים למעט מקרים של חרדה ושל אנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן. ככל הנראה מדובר בטיל בודד, הדי פיצוצים נשמעו ברחבי הארץ.
ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. בפיקוד העורף הנחו בתחילה להיכנס למרחבים המוגנים בעת קבלת ההתרעה, ולשהות בהם עד להודעה חדשה: "יציאה מהמרחב המוגן תתאפשר לאחר קבלת הנחיה מפורשת בלבד, יש להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף".

בתום הערכת מצב, פיקוד העורף הפיץ הנחייה כי ניתן לצאת מהמרחב המוגן במספר מרחבים בשטח הארץ: "הנכם מתבקשים להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולהנחיות שמופצות אליכם".
אמנם לא התקבלו על פגיעות מעבר לחבלות קלות, אך האזעקות הפרו את שינתם של אזרחים רבים. כפי שפרסם לראשונה כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן, איראן שינתה את שיטת הפעולה שלה מול ישראל, ועברה לבצע שיגורים בודדים של טילים וכטב"מים לאורך היממה, במקום מטחים כבדים כפי שהיה נהוג בעבר. השיגורים הבודדים מכוונים בעיקר לריכוזי אוכלוסייה אזרחית, במטרה לפגוע בחפים מפשע ולשבש את השגרה בישראל.

