accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

המשימה עוד רחוקה מסיום - אלו היעדים שנותרו לישראל באיראן

נועם אמיר

נועם אמיר

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

3

3

like

1

dislike

מבצע "עם כלביא" הגיע לשיאו עם התקיפה האמריקנית על מתקני הגרעין • בהנחה שהאתרים הושבתו - נותרו עוד מגוון יעדים לישראל על מנת להשלים את מטרות המלחמה באיראן


מבצע "עם כלביא" הגיע הלילה (בין שבת לראשון) לנקודת השיא שלו עם התקיפה של ארה"ב על מתקני הגרעין, כאשר לאורך כל היום נעשו ניתוחים והערכות מצב במטרה לחשב את תוצאות התקיפות. בהנחה שהאתרים הושבתו – נבדוק מה נשאר לנו לבצע כדי להשלים את מטרות המלחמה.

מתקני הגרעין: ישראל יושבת ומקיימת שורה של התייעצויות וניתוחים, גם באמ"ן וכמובן גם במוסד, במטרה לאמוד במדויק כמה שיותר את הנזקים שנגרמו הלילה למתקנים. אם יתברר שיש צורך למקצה שיפורים – יידרשו עוד תקיפות.

maximize-image
images-count2+
המתקן בפורדו | צילום: MAXAR

פרויקט הטילים הבליסטיים: האיום הממשי שנותר כרגע על השולחן. איראן הוכיחה שיש לה עדיין יכולות להוציא מטחים משמעותיים, ולכן המבצע מתמקד כרגע בעיקר במשגרים, בחוליות שיגור ובמחסני טילים.

יעדים נוספים: השמדה של מערך שיגור הכטב"מים ומשגרי הכטב"מים, וסיכול הניסיונות של איראן להתחמש מבחוץ בעיצומה של הלחימה. כמו כן, לאיראן יש עדיין חיל אוויר שהם מנסים להפעיל. צה"ל השמיד עד כה לפחות חמישה מטוסי קרב, וכמובן גם חיל הים האיראני על הכוונת.

maximize-image
images-count2+
מטוסי קרב איראנים שהושמדו | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, איראן עדיין מחזיקה ביכולות הגנה אווירית אם כי לא באופן משמעותי, וגם את זה צריך לקלף כי גם ביום שאחרי המבצע – ישראל רוצה לשמור על שמיים פתוחים, להמשיך להביא מודיעין ואם צריך לחזור ולהשמיד יכולות.

על השולחן נמצא גם תרחיש ההתשה, בו איראן יורה כמה טילים בודדים ביום ומשתקת את המשק. לישראל יש דרך אחת להילחם בהתשה: התשה משלנו – לפגוע במתקנים אסטרטגיים, יעדי שלטון, שיתוק החשמל, המים, הגז והדלק בתחנות.

maximize-image
images-count2+
פעילות חיל האוויר במלחמה נגד איראן | צילום: דובר צה"ל

לחמינאי נשאר לשמור על שני נכסים אחרונים: השלטון שלו והחיים שלו. אם יבחר להמשיך את המלחמה, יתכן שיצטרך להיפרד מאחד מהם – או משניהם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News