accessibility-icon
share-icon
תקיפות בטהרן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

עדות חדשה מתוך טהרן: "מיליונים עזבו, העיר נמצאת במצב מלחמה"

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

14

8

like

0

dislike

המקור שלנו בטהרן מתאר מצב של עיר רפאים, רחובות ריקים וניתוק מוחלט מהאינטרנט • לדבריו, אזרחים רבים תומכים בתקיפות הישראליות, ועדכונים על המכות שמקבל ארגון משמרות המהפכה מתקבלים בשמחה • המסר לישראל: "תמשיכו לתקוף - רק כך נוכל לצאת לרחובות ולהפיל את המשטר"


עשרה ימים לתוך מבצע "עם כלביא", במסגרת המלחמה הישראלית הישירה מול איראן, ואנו מפרסמים כאן הערב (ראשון) עדות חדשה מתוך טהרן, עם המקור שנמצא איתנו בקשר כבר חודשים ארוכים. "דרור, כבר כמה ימים שאין אינטרנט, ורק עכשיו, במקרה, הצלחתי להתחבר" הוא מספר לנו, זמן קצר לפני הלילה ההיסטורי באיראן שבו הותקפו מתקני גרעין באמצעות מפציצים אמריקנים.

המקור שלנו מביע שביעות רצון עצומה מהפעילות של ישראל באיראן, שנמשכת בכל הכוח גם 10 ימים לתוך המלחמה. "באזור שלנו תמיד יש רחפנים, ועכשיו כבר כמה ימים שהרחפנים של ישראל בשמיים. המטוסים הקרביים של ישראל מפציצים מוקדם בבוקר, בין שלוש לארבע. אני שומע את הצלילים, מתעורר משינה, ושמח".

maximize-image
images-count1+
תקיפות אוויריות בטהרן |צילום: רשתות ערביות

הוא מתאר מה קורה בטהרן בימים אלה. "טהרן כולה נראית כאילו היא במצב מלחמה. הכל סגור. כל העסקים, החנויות של בעלי העסקים – סגורים. אין בכלל תנועה. לפי מה שנמסר, כ-5 עד 6 מיליון תושבים עזבו את טהרן. היום נסעתי ברחבי העיר והרגשתי את זה בעצמי – הרחובות ריקים לחלוטין. אין מכוניות, אולי ממש בודדות – כאילו זה חג נורוז, תקופת חגים".

לדבריו, המשטר האיראני אחראי באופן מלא לניתוק העם מהאינטרנט, מתוך פחד שהעולם יראה את המצב האמיתי במדינה. "משטר הרפובליקה האסלאמית הטרוריסטי והפושע – דרך משמרות המהפכה – הוא שחתך את האינטרנט של העם. זה רק מוכיח עד כמה המשטר מפחד מהעם. הם לא רוצים שדיווחים יועברו החוצה, בעיקר לישראל. כל זה – הפסקת האינטרנט, הצנזורה – סימנים לפחד עמוק".

maximize-image
images-count1+
תקיפות בטהרן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

לסיום, המקור שלנו מבקש להעביר מסר אישי לרה"מ בנימין נתניהו. "בשם העם, ובפרט בשם האנשים שדיברתי איתם – כולם אומרים שהעם האיראני תומך במלחמה הזו. הם שמחים, הם שבעי רצון ממות מפקדי משמרות המהפכה ומהחולשה של המשטר. כאיראני שגר בטהראן, אני פונה ישירות לצה"ל ולמוסד – בבקשה, תמשיכו בתקיפות נגד כל אנשי משמרות המהפכה, תכוונו לתשתיות, לתחנות הכוח ולבתי הזיקוק של הרפובליקה האסלאמית – רק כך נוכל, אנחנו העם, לצאת לרחובות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News