accessibility-icon
share-icon
תקיפות בטהרן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

"רעידת אדמה גם בישראל": איזה פצצות עושות את דרכן לאיראן?

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

6

17

like

5

dislike

פרשננו הצבאי נועם אמיר סיפר בתוכנית הפטריוטים על הפצצות האמריקאיות שעשויות להפציץ באיראן • לדברי אמיר: "הם לא מרימים את הדגל הלבן, אז נספר להם – 144 טונות של פצצה חודרת בונקר, קוראים לה פצצת האימה, בדרך לשם" • הפרשן הבכיר מבהיר כי שימוש בפצצה כזו על אדמת איראן עשויה להיות מורגשת גם בישראל


פרשננו הצבאי נועם אמיר, שהתארח אמש (מוצ"ש) בתוכנית הפטריוטים, התייחס להתקדמות המבצע באיראן וכן לתוכניות תקיפה אפשריות בהמשך, כשהוא מתייחס באופן ספציפי לאופן התקיפה הנדרש באתר הגרעיני פורדו.

"בישראל לא חשבו לרגע אחד שאיראן לא תפעיל אפילו מינימום של התנגדות. באמת, הירי נ"מ הזה שהם מנסים לשגר – זה כמו פאקמן כזה. אתה יורה, מקסימום אתה פוגע – אתה לא יכול לפגוע", אמר אמיר, "אתה צריך מכ"ם, אתה צריך לראות, אתה צריך לתכנן. ואנחנו יודעים להתמודד עם הדבר הזה".

maximize-image
תקיפת חיל האוויר בכור הגרעיני באספהאן, ארכיון | קרדיט: דובר צה"ל

"הפילו לנו כטב"ם אחד. זה לא אומר שהם לא יכולים להביא איזשהו הישג. בסוף צריך לומר: מספיק שטיל אחד פוגע במקום הלא נכון, ובאותו אזור לא יתנהגו כמו שצריך – ואנחנו יכולים למצוא את עצמנו ביום אבל לאומי", המשיך פרשננו הצבאי, "וצריך לקוות שזה לא יקרה".

"האיראנים כבר מזמן היו אמורים להגיד "די". הם מאבדים כל יום כמות עצומה של נכסים, שההיגיון אומר שהם היו צריכים כבר מזמן לבוא ולהרים דגל לבן", המשיך אמיר, "הם לא מרימים את הדגל הלבן, אז נספר להם – 144 טונות של פצצה חודרת בונקר, פצצת האימה, בדרך לשם".

"זה בערך פי שתיים וחצי ממה שהורידו על נסראללה. כל אחת כזאת היא 12 טון, סך הכול 144 טונות בדרך לשם. אם זה נופל עליהם – אז אפילו אנחנ נרגיש רעידת אדמה גם אצלנו פה בישראל, באזור הצפון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News