במבצע מורכב ובינלאומי של משטרת ישראל, הוסגר אמש (שישי) לישראל אחד ממנהיגי כת "לב טהור", שנמלט מהארץ בשנת 2020 לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות חמורות של התעללות בקטינים.
המבצע נערך על ידי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בשיתוף מדור תיאום מבצעי חו"ל ונציגי המשטרה מעבר לים, ובסיוע האינטרפול ומספר משטרות ברחבי העולם. החשוד נעצר באל סלבדור, לשם נמלט לאחר ניסיון בריחה מגואטמלה, שם פועלת הכת בשנים האחרונות.

"פחדתי על החיים שלי": הצעיר שנמלט מ"לב טהור" בריאיון בלעדי
ההליך התאפשר לאחר שבית המשפט באל סלבדור אישר, באופן תקדימי, את הסגרתו לישראל. צוות חקירה מיחידת ההונאה יצא לאל סלבדור והחזיר את החשוד בטיסה שנמשכה למעלה מ-30 שעות – בעיצומה של המלחמה עם איראן ואיומי הירי לעבר ישראל.
עם נחיתתו אמש בארץ, הובא החשוד לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. הערב יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. בהמשך צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום מתוקן.

כת "לב טהור" נחקרת בשנים האחרונות ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. החקירה עוסקת בפגיעות קשות שביצעו חברי הכת בקטינים חסרי ישע – שהוגדרו לאחרונה כקורבנות סחר בבני אדם.
בשנת 2020 נעצר החשוד בישראל והועמד לדין, אך בהמשך שוחרר למעצר בית ונמלט מהארץ. בשנים האחרונות יצאו נציגי ימ"ר ירושלים לגואטמלה לצורך הידוק שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות, ואף בוצעה פשיטה על מתחם הכת במהלכה חולצו עשרות קטינים.
