בכלי תקשורת מקומיים באיראן מדווחים בשם "גורם בכיר" כי במקרה של הסלמה במלחמה, "הכור הגרעיני בדימונה עלול להיות מטרה לגיטימית". האיומים של איראן נובעים מהחשש סביב תקיפה ישראלית אפשרית במתקן הגרעיני בפורדו, שנחשב ל"דובדבן שבקצפת", ייתכן אפילו בהשתתפות של המפציצים האמריקנים.
עוד דווח כי גורם איראני רשמי אמר כי "תקיפה של בסיסים אמריקנים באזור קלה יותר מאשר תקיפה עמוק בתוך ישראל", במה שמתפרש כניסיון נואש להותיר את ארה"ב מחוץ למערכה, כאשר ספק רב אם איומים מהסוג הזה מהווים בכלל פקטור בשיקולים של הנשיא האמריקני.

בתוך כך, שר החוץ של איראן עבאס ערקאצ'י אמר אמש (שבת) כי "המערב, שאיבד את סמכותו המוסרית, חייב להכיר במציאות הכעס האסלאמי על פשעיה של ישראל נגד מוסלמים ברחבי האזור". הוא שלח רמז עבה לארה"ב, שתישאר מחוץ למערכה: "לכל מעורבות אמריקנית יהיו השלכות חמורות על כולם".
עם זאת, צריך להכיר בעובדה שגם לפני פרוץ המלחמה בין איראן לישראל, ברפובליקה האסלאמית איימו סביב השעון נגד התקפה ישראלית בשטחה – ולבסוף, למרות התגובות הבליסטיות שהובילו להרס כבד ביותר מ-50 זירות בישראל, איראן לא הצליחה להוציא מהכוח אל הפועל את האיומים שפיזרה טרום המערכה.
