accessibility-icon
share-icon
צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90

דיווח: "אם המלחמה תסלים, הכור בדימונה יהפוך למטרה לגיטימית"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

9

9

like

7

dislike

לפי דיווחים מקומיים, באיראן מאיימים כי הכור בדימונה יהפוך ליעד במקרה של הסלמה • האיומים - ברקע החשש הכבד בטהרן לתקיפה ישראלית בפורדו בליווי מפציצים אמריקנים • בתוך כך, שר החוץ האיראני הזהיר את ארה"ב מהתערבות: "יהיו לזה השלכות חמורות על כולם"


בכלי תקשורת מקומיים באיראן מדווחים בשם "גורם בכיר" כי במקרה של הסלמה במלחמה, "הכור הגרעיני בדימונה עלול להיות מטרה לגיטימית". האיומים של איראן נובעים מהחשש סביב תקיפה ישראלית אפשרית במתקן הגרעיני בפורדו, שנחשב ל"דובדבן שבקצפת", ייתכן אפילו בהשתתפות של המפציצים האמריקנים.

עוד דווח כי גורם איראני רשמי אמר כי "תקיפה של בסיסים אמריקנים באזור קלה יותר מאשר תקיפה עמוק בתוך ישראל", במה שמתפרש כניסיון נואש להותיר את ארה"ב מחוץ למערכה, כאשר ספק רב אם איומים מהסוג הזה מהווים בכלל פקטור בשיקולים של הנשיא האמריקני.

maximize-image
צילום: רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של איראן עבאס ערקאצ'י אמר אמש (שבת) כי "המערב, שאיבד את סמכותו המוסרית, חייב להכיר במציאות הכעס האסלאמי על פשעיה של ישראל נגד מוסלמים ברחבי האזור". הוא שלח רמז עבה לארה"ב, שתישאר מחוץ למערכה: "לכל מעורבות אמריקנית יהיו השלכות חמורות על כולם".

עם זאת, צריך להכיר בעובדה שגם לפני פרוץ המלחמה בין איראן לישראל, ברפובליקה האסלאמית איימו סביב השעון נגד התקפה ישראלית בשטחה – ולבסוף, למרות התגובות הבליסטיות שהובילו להרס כבד ביותר מ-50 זירות בישראל, איראן לא הצליחה להוציא מהכוח אל הפועל את האיומים שפיזרה טרום המערכה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News