accessibility-icon
share-icon
צפו בדבריו של דובר צה"ל | חדשות 14

דובר צה"ל: "פגענו באתר לייצור רכיב הכרחי לנשק גרעיני"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כד סיון ה'תשפה (20.06.25)

13

like

1

dislike

דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין סיפר על פעילות כוחותינו בבצע "עם כלביא" • לדבריו, צה"ל משמר את העליונות האווירית בשמי טהרן וממשיך לפגוע באתרים המשמשים לייצור הגרעין ורכיביו • יחד עם זאת, לאיראן נותרו יכולות וצה"ל נערך להתמודדות איתם


דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא היום (שישי) בהצהרה לתקשורת וסקר את פעילות כוחותינו באיראן. לדבריו, מטוסי חיל האוויר פגעו באתרי גרעין ובמפעלים לייצור רכיבים חיוניים לגרעין, זאת ברקע פגיעת טיל בבאר שעבר: "אנחנו ממשיכים בהתקפה לפי תוכנית סדורה ומתפתחת".

צפו בגרפיקה המציגה את מתקני הגרעין | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל סיפר על פעילות צה"ל במהלך הלילה באיראן: "מטוסי קרב של חיל האוויר טסו בשמי טהרן ללא הפסקה ותקפו תשתיות ויעדים. פגענו בעשרות רכיבים של האיום האיראני על כלל חלקיו.

"מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים נבחרים של תוכנית הנשק הגרעיני. פגענו באתרי תעשייה צבאיים לייצור רכיבי טילים ואתרים לייצור חומרי גלם המשמשים ליציקת מנועי טילים", אמר דפרין והוסיף כי "מטרות אלו היוו את מרכז הכובד התעשייתי של משרד ההגנה האיראני".

maximize-image
images-count1+
תקיפת אתרים לייצור רכיבי נשק גרעיני | צילום: דו"צ

דפרין הבהיר כי צה"ל ממשיך לגרוע את יכולות האויב באיראן: "תקפנו את בניין ספנד, מטה תוכנית הגרעין בטהראן. בניין המטה הזה שימש למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים. בנוסף, פגענו באתר לייצור רכיב הכרחי בתוכנית הנשק הגרעיני. אנחנו ממשיכים להעצים את הפגיעה באיום הגרעין האיראני על כלל מרכיביו.

"גם במערב איראן יצאנו לגל תקיפה נרחב נגד אתרי שיגור ואחסון. האיראנים תכננו הבוקר מטח גדול יותר לבאר שבע. טרם השיגור זיהינו היערכות ששלושה משגרים מוכנים מיידית לשיגור. השמדנו אותם. המשך העמקת הפגיעה של חיל האוויר בטילי הקרקע-קרקע מפחיתה את הפגיעה בעורף ותאפשר לנו לפעול לאורך זמן".

maximize-image
images-count1+
תקיפת אתרים לייצור טילים | צילום: דו"צ

עוד הוסיף דפרין: "הפגיעה המסתברת בכל המרכיבים מובילה להשגת מטרת המבצע, הסרת האיום הקיומי על מדינת ישראל, פגיעה בתוכנית הגרעין ופגיעה משמעותית בתוכנית הטילים. חלף שבוע מתחילת המבצע. אנחנו מעמיקים את העליונות האווירית במרחב וממקדים את המאמץ ההתקפי שלנו. בידינו מטרות נוספות לתקיפה בטהראן, במערב איראן ובאזורים נוספים. אנחנו ממשיכים בהתקפה לפי תוכנית סדורה ומתפתחת".

דובר צה"ל התייחס למטח הטילים ששוגר מאיראן במהלך הלילה: "מערכות ההגנה פעלו לגילוי בהירות האיומים. אנחנו עושים כל שנדרש כדי לצמצם את היקפי הירי והפגיעות, אך ההגנה לא הרמטית. לאיראן עדיין נותרו יכולות, ואנחנו יודעים שיש להן כוונות להמשך. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה".

"אנחנו מקיימים מערכות מצב בנושא המדיניות בעורף כל הזמן. נעשה כל שביכולתנו לאזן בין העדיפות העליונה של שמירה על חיי אדם לבין הרצון לייצר שגרה בחירום ולהקל עליכם", אמר והדגיש כי יש להמשיך לנהוג באחריות על פי הנחיות פיקוד העורף מאחר שהן מצילות חיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News