דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא הערב (חמישי) בהצהרה לציבור הישראלי וסיפר היכן הדברים עומדים מבחינת ישראל במערכה באיראן ועל פעילות כוחותינו, זאת ברקע הפגיעות הישירות ברחבי הארץ ותקיפת הכור בעראק: "המעשים שלנו מדברים. מי שפועל נגדנו, משלם על כך מחיר כבד".
דפרין סיפר על פעילות כוחותינו באיראן: "אנחנו ממשיכים לתקוף מטרות ברחבי איראן ללא הפסקה. המטרה שלנו ברורה, הסרת האיום הקיומי על מדינת ישראל, פגיעה בתוכנית הגרעין ופגיעה משמעותית במערך הטילים.
"לאורך היממה האחרונה מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים של תוכנית הנשק הגרעיני. פגעו בכור הגרעיני במרחב עראק. מדובר בכור שאינו פעיל, אך הוא בעל פוטנציאל לייצור פלוטוניום מכושר, שמשמש ליצירת ליבת נשק גרעיני. אנחנו ממשיכים להתמקד בתקיפות בטהרן.

"תקפנו את מטה הכוחות המיוחדים של מגנון ביטחון הפנים. ביטחון הפנים הוא אחד מהגופים הצבאיים המרכזיים של המשטר האיראני. התקיפות שלנו מכוונות לכל אחד מהמערכים הצבאיים של המשטר האיראני. הן מהווים חלק מהאיום על מדינת ישראל. המעשים שלנו מדברים. מי שפועל נגדנו, משלם על כך מחיר כבד".
עוד הוסיף דו"צ: "במקביל לתקיפות האלה, מטוסי קרב, בהכוונת אגף המודיעין, השלימו גל תקיפות של טילי קרקע-קרקע. אנחנו ממשיכים לשלול את היכולות האסטרטגיות של המשטר האיראני ולצמצם את האיום על אזרחי מדינת ישראל. בנוסף, תקפנו באופן רחב את טילי קרקע אוויר שיועדו לפגוע בכלי הטיס שלנו. כל תקיפה כזו מחזקת את העליונות האווירית שלנו בשמי איראן ומגבירה את חופש הפעולה שלנו להמשך".

דפרין התייחס לפגיעה בבית החולים סורוקה הבוקר: "שלא יהיה ספק, המשטר האיראני ירה באופן מכוון ובזדון לבית-החולים ולמרכז אוכלוסייה במטרה לפגוע באזרחים. זהו טרור שמבוצע על-ידי מדינה והפרה בוטה של הדין הבין-לאומי. משטר הטרור מעוניין לפגוע באזרחים, ואפילו השתמש היום בחימוש מתפזר שנועד להרחיב את הפגיעה.
"מערכות ההגנה שלנו באוויר, בים וביבשה פועלות ללא הפסקה על מנת ליירט את האיומים. לא מדובר רק בטילים. מתחילת המבצע הצלחנו ליירט יותר מ-480 כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו לעבר שטח ישראל. בודדים מהכטב"מים ששוגרו הצליחו לחדור לגבולות המדינה. אני קורא לכם להמשיך לשמור על הנחיות פיקוד העורף. אנחנו נמשיך לעשות הערכת מצב בנושא המדיניות בעורף".
