דיווחנו הערב (חמישי) במהדורה של ערוץ 14: הנשיא טראמפ קיבל החלטה עקרונית להצטרף למערכה נגד איראן – אך שני בכירים מאוד בבית הלבן מנסים לשנות את דעתו בדקה ה-90.
סגן הנשיא ג'יי די ואנס והשליח המיוחד למזרח התיכון סטיב וויטקוף מנסים לקדם עסקה של הרגע האחרון, במסגרתה איראן תתפרק מנכסיה הגרעיניים בהסכמה. וויטקוף ממשיך לקיים שיחות עם האיראנים אפילו עכשיו, אבל טראמפ רוצה הסכם שבמסגרתו המתקן בפורדו יושמד בהסכמה – דבר שקשה לראות את ח'אמנאי מסכים לו.

בנוסף, חשוב לציין שוואנס פרסם ביממה האחרונה ציוץ ארוך שמוען לאנשי האגף הבדלני במפלגה הרפובליקנית, ובו הביע ביטחון בקבלת ההחלטות של הנשיא והבהיר שיתייצב מאחוריו בכל מקרה. בדיונים הפנימיים השתכנע טראמפ שהשארת המתקן בפורדו תאפשר לאיראנים לייצר את ליבת הפצצה בזמן קצר – גם במצב הנוכחי.
מנגד, טראמפ הביע ספקות בנוגע ליעילות של מפצחת הבונקרים GBU-57 נגד המתקן שמחופר בעומק של כ-80 מטר במעבה האדמה. יועציו הצבאיים, בהם מפקד פיקוד המרכז מייקל קורילה, הבהירו לו שהפצצה "תעשה את העבודה". חיל האוויר האמריקני, כך הוסבר לטראמפ, ערך ניסוי בתנאים שמדמים ככל שניתן את האתר בפורדו – כולל סוג המסלע – והתוצאות היו טובות.

הערב, במהלך שהפתיע רבים, אמרה דוברת הבית הלבן קרוליין לאוויט כי הנשיא טראמפ החליט שהוא יקבל את ההחלטה בנוגע לתקיפה באיראן ב"מהלך השבועיים הקרובים", זאת לאור הסיכוי הממשי למשא ומתן עם איראן.
אנחנו ניצבים כעת בפני שלוש אפשרויות. האחת הפחות סבירה – טראמפ מתקפל בפני האיראנים. אפשרות נוספת היא שנשיא ארה"ב נוקט בתרגיל הונאה מתואם ביחד עם נתניהו כפי שראינו ממש לאחרונה בנוגע למתקפה הישראלית באיראן.
האפשרות שלישית והיא עשויה להיות הסבירה ביותר – טראמפ עשוי לקבל את ההחלטה כפי שאמרה לאוויט בתוך שבועיים ("within two weeks") ולא בעוד שבועיים. כלומר, יכול מאוד להיות שהנשיא יקבל החלטה על מתקפה גם בימים הקרובים, כשהכוונה היא פחות משבוע, כך גם אומר הערב גורם מדיני לחדשות 14.
