בפוסט ארוך וחריג שכתב ברשת X, סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס הבהיר היום (שלישי) כי "טראמפ לא יאפשר לאיראן נשק גרעיני – ואם צריך, יפעל לסיום העשרה גם בדרך הקשה".
"הנשיא הביע עקביות מדהימה, במשך 10 שנים, שאיראן לא יכולה להיות בעלת נשק גרעיני", כתב ואנס, "במהלך החודשים האחרונים, הוא עודד את צוות מדיניות החוץ שלו להגיע להסכם עם האיראנים כדי להשיג מטרה זו".
Look, I'm seeing this from the inside, and am admittedly biased towards our president (and my friend), but there's a lot of crazy stuff on social media, so I wanted to address some things directly on the Iran issue:
First, POTUS has been amazingly consistent, over 10 years, that…
— JD Vance (@JDVance) June 17, 2025
עוד הוסיף סגן הנשיא: "ראיתי הרבה בלבול סביב נושא 'כוח גרעיני אזרחי' ו'העשרת אורניום'. אלו סוגיות נפרדות. איראן יכולה להיות בעלת אנרגיה גרעינית אזרחית ללא העשרה, אך דחתה זאת. בינתיים, הם העשירו אורניום הרבה מעבר לרמה הדרושה לכל מטרה אזרחית".
"עדיין לא ראיתי טיעון אחד טוב מדוע איראן הייתה צריכה להעשיר אורניום הרבה מעבר לסף המותר לשימוש אזרחי", תהה ואנס בפוסט, "עדיין לא ראיתי טיעון אחד טוב מדוע איראן צדקה בהפרת התחייבויותיה לאי-הפצת נשק גרעיני".
סגן הנשיא המשיך: "בינתיים, הנשיא גילה איפוק יוצא דופן בשמירה על המיקוד של הצבא שלנו בהגנה על חיילינו ועל אזרחינו. ייתכן שהוא יחליט שעליו לנקוט צעדים נוספים כדי לסיים את העשרת האנרגיה האיראנית".

"אנשים צודקים בדאגה שלהם לגבי הסתבכות זרה לאחר 25 השנים האחרונות של מדיניות חוץ אידיוטית", סיכם ואנס, "אבל אני מאמין שהנשיא זכה לאמון מסוים בנושא הזה".
לדברי סגן הנשיא, "לאחר שראיתי זאת מקרוב ובאופן אישי, אני יכול להבטיח לכם שהוא מעוניין להשתמש בצבא האמריקאי רק כדי להשיג את מטרות העם האמריקאי – מה שהוא יעשה, זה המיקוד שלו".
