ארצות הברית מתקרבת למערכה ובינתיים מקרבת כוחות למזרח התיכון כמו שהם אומרים – לכל תרחיש אפשרי. מה מתקרב לכאן? בואו נראה:
על פי פרסומים זרים ארה"ב פרוסה במזרח התיכון ב-19 אתרים שונים. בימים האחרונים כבר הצטרפו עשרות מטוסי תדלוק מסוג בואינג KC-135, וכן 12 מטוסי קרב מסוג F-12 ו-F35.

בנוסף לכך, לאזור הגיעה נושאת המטוסים USS Nimitz מהגדולות בעולם, על סיפונה יותר מ-5,000 חיילים ואנשי צוות. לפי הפנטגון, היא כוללת תשע טייסות יותר ממאה מטוסים ומלוות אותה לפחות ארבע ספינות מלחמה.
כל זה מצטרף לנושאת המטוסים USS Carl Vinson שכבר נמצאת באזור ומוצבת במפרץ עדן מדרום לתימן, השתתפה בפעולות רבות נגד החות'ים. לצידה ארבע ספינות קרב שהן חלק מקבוצת התקיפה שלה. מלבד ספינות הקרב, נושאת המטוסים כוללת גם תשע טייסות, עם מטוסי קרב מסוג F-35c ו-F/A-18.

בסיס חיל האוויר אל-עודייד בקטאר. הוא הבסיס הגדול ביותר שמחזיקה ארה"ב במזרח התיכון, עם 11 אלף לוחמים, מכאן יצאו תקיפות נגד יעדים של דאעש.
בבסיס הזה האמריקאים מחזיקים מפציצים אסטרטגיים מסוג B-52, מטוסי תדלוק KC-135, מטוסי F-15 ו-F-35, כטב"מים לתקיפה מסוג MQ-9. בסיס עין אל-אסד, בצפון עיראק מוצבים כ-2,500 חיילים אמריקנים, יש שם גם חיילים בריטיים.

ביום שבת הבסיס הזה הותקף בכטב"מים אולי זה היה הקש ששבר את הגב של טראמפ. ואי אפשר בלי הבסיס ההתקפי הקדמי "אי המפציצים" דייגו גרסיה.
בחודש אפריל האחרון, דונלד טראמפ שלח לשם שישה מפציצים מהדגם B-2, בעלי יכולת חמקנות.
המפציצים האלה מסוגלים לשאת בין השאר נשק גרעיני וגם את "מפצחת הבונקרים" הענקית, פצצה במשקל של 12 טונות – שארה"ב פיתחה במיוחד כדי לפגוע במתקני גרעין כמו זה שבפורדו. אם יחליט טראמפ להצטרף ללחימה המתקן בפורדו יהיה היעד הראשון שיושמד כנראה.
