שבעה ימים למלחמה – ובאיראן מבינים: אם המשטר יקרוס, זו לא תהיה רק מתקפה מהאוויר, אלא מערכה גדולה יותר שכוללת גם תעמולה וגיוס העם האיראני נגד ההנהגה, ולכן – הרפובליקה האיסלאמית החליטה לנתק את איראן מהעולם.
המשטר מפיל את רשת האינטרנט ברחבי המדינה, ובמקביל מציע לאזרחים להשתמש רק באפליקציות שנמצאות תחת פיקוח ישיר של השלטון. המטרה: כל מה שהאזרחים יעלו – ינוטר, ייבדק, ויימחק אם צריך.
וכך, ברשתות החברתיות – כמעט אין תיעודים מהשטח. במקום זה, מה שמציף את הפיד האיראני אלה מסרים של המשטר – תעמולה במקום מציאות.

על האינטרנט אולי המשטר האיראני עוד מצליח לשמור – אבל על הטלוויזיה? פחות. אתמול, הערוץ הרשמי של הרפובליקה האיסלאמית – זה שמשרת את המשטר כבר עשרות שנים – הפך בעצמו לזירת מחאה.
האקרים הצליחו לחדור לשידור החי, ולהקרין סרטונים של נשים איראניות גוזרות את שיערן – סמל המאבק נגד החיג'אב והכפייה. קטעים בועטים, אמיצים, נגד המשטר – הוקרנו בערוץ הכי שמור במדינה. כן, זה אותו ערוץ שכולם זוכרים.
את התמונות של נהרות אדם בורחים מטהרן ראינו שוב ושוב בשבוע האחרון. המונים עוזבים את הבירה האיראנית מחשש מהפצצות, מקריסת שירותים חיוניים ובעיקר מאובדן שליטה.

אבל היום, במסגרת ניסיונות המשטר להשתלט על הנרטיב, העיתון "ג'וואן", המזוהה עם משמרות המהפכה, טוען: זו לא בריחה – אלא יוזמה ממשלתית מסודרת. לטענת העיתון, תושבים "פונו" כדי להקל על פעולות הסיוע ולהתמודד עם "הסוכנים של המוסד". אולם, על המסכים – המציאות מדברת בעד עצמה.
בתוך כך, הפגיעה היום בבית החולים בסורוקה, הצליחה לזעזע את העולם כולו, והאיראנים היו צריכים לספק תירוצים. תחילה הם שיחררו את סרטון מפוברק בנושא, ולאחר מכן אמרו שהיה ניסיון לפגוע בבסיס מודיעין ליד בית החולים והטיל הוסט או שהטיל פגע ליד ובית החולים נפגע מההדף.
רמטכ"ל הכוחות המזויינים של איראן, עבד אל-רחים מוסווי, ביקר, לפחות לפי ההודעה הרשמית, באחד מבסיסי הטילים של חיל האוויר של משמרות המהפכה. בהודעה נמסר כי מוסווי שיבח את הלוחמים ותיאר את מוכנותם ואת רוח הלחימה שלהם.

אבל פרט קטן אחד בלט בהודעה, או יותר נכון, נעדר ממנה: אין תמונות, אין וידאו, אין תיעוד. באיראן מסבירים את זה בשיקולים ביטחוניים. אחרים תוהים – אולי זה פשוט פחד.
נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, ממשיך היום את אותו דף מסרים שהשמיע אתמול המנהיג העליון ח'אמנאי. בציוץ רשמי בטוויטר כתב: "בעזרת האל ובזכות הסולידריות והאחדות – נעבור גם את הימים הקשים והקודרים הללו."
במקביל לנסיונותיו של הנשיא לשדר מסר של חוסן, שר החוץ האיראני יוצא למסע הסברה עולמי: מחר הוא צפוי לנחות בז'נבה לפגישות עם נציגי מדינות אירופה, ובשבת ימשיך לטורקיה, שם ייפגש עם מדינות ארגון שיתוף הפעולה האסלאמי. המטרה: לגייס תמיכה, או לפחות – לעצור את הביקורת.
בינתיים, ברקע נאומו של המנהיג העליון ח׳אמנאי אתמול, עולות מחדש ספקולציות לגבי מצבו הבריאותי. השאלה שמעסיקה לא רק את הציבור באיראן אלא גם בלא מעט מדינות באזור: האם ח׳אמנאי כשיר להוביל את המלחמה הזאת?
בתוך כך, עיני רבים נשואות אל בנו, מוג׳תבא ח׳אמנאי – מי שנחשב ליורש המיועד, כשהשאלה שנשאלת היא: האם יצליח להגיע לתפקיד הנחשק, או שיחוסל קודם לכן על ידי ישראל.
