accessibility-icon
share-icon
הכור בבושהר | צילום: רויטרס
הכור בבושהר | צילום: רויטרס

פוטין: ישראל התחייבה לא לפגוע במומחי גרעין רוסים בבושהר

שירה קריפס

שירה קריפס

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

24

4

like

6

dislike

פוטין הודיע כי רוסיה הגיעה להבנות עם ישראל על הבטחת ביטחונם של יותר מ-200 מומחי גרעין רוסים בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר שבאיראן • לדבריו, העבודות באתר נמשכות • שגרירות רוסיה באיראן מסרה כי אין איום ביטחוני על האתר בשלב זה


נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי רוסיה הגיעה להבנות עם ישראל, לפיהן יובטח ביטחונם של מומחי גרעין רוסים הפועלים בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר שבאיראן. "אנחנו לא עוזבים", הבהיר פוטין, והוסיף כי למעלה מ-200 מומחים רוסים שוהים כיום באתר.

במהלך מסיבת עיתונאים אמר פוטין כי רוסיה ממשיכה בבניית שתי יחידות חדשות בתחנה, פרויקט שהחל במקור תחת חברות גרמניות. לדבריו, "העבודה נמשכת והמומחים שלנו נמצאים באתר – יותר מ-200 איש. הסכמנו עם ההנהגה הישראלית שיבטיחו את ביטחונם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | קרדיט
maximize-image
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, תחנת הכוח בבושהר, השוכנת לחוף המפרץ הפרסי, היא תחנת הכוח הגרעינית היחידה הפועלת באיראן. התחנה פועלת באמצעות דלק גרעיני רוסי שמוחזר לרוסיה עם סיום השימוש, כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני תחת מסווה של שימוש אזרחי.

שגרירות רוסיה באיראן הודיעה כי תחנת הכוח בבושהר פועלת כרגיל, ולא קיים בשלב זה כל איום ביטחוני על המומחים הרוסים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News