נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי רוסיה הגיעה להבנות עם ישראל, לפיהן יובטח ביטחונם של מומחי גרעין רוסים הפועלים בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר שבאיראן. "אנחנו לא עוזבים", הבהיר פוטין, והוסיף כי למעלה מ-200 מומחים רוסים שוהים כיום באתר.
במהלך מסיבת עיתונאים אמר פוטין כי רוסיה ממשיכה בבניית שתי יחידות חדשות בתחנה, פרויקט שהחל במקור תחת חברות גרמניות. לדבריו, "העבודה נמשכת והמומחים שלנו נמצאים באתר – יותר מ-200 איש. הסכמנו עם ההנהגה הישראלית שיבטיחו את ביטחונם".

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, תחנת הכוח בבושהר, השוכנת לחוף המפרץ הפרסי, היא תחנת הכוח הגרעינית היחידה הפועלת באיראן. התחנה פועלת באמצעות דלק גרעיני רוסי שמוחזר לרוסיה עם סיום השימוש, כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני תחת מסווה של שימוש אזרחי.
שגרירות רוסיה באיראן הודיעה כי תחנת הכוח בבושהר פועלת כרגיל, ולא קיים בשלב זה כל איום ביטחוני על המומחים הרוסים.
