ברקע המערכה של ישראל מול איראן, איגוד טייסי חיל האוויר של השאה האחרון, ששלט באיראן לפני המהפכה האסלאמית בשנת 1979, קרא לצבא איראן לערוק משיתוף הפעולה שלהם עם המשטר של הרפובליקה האסלאמית הטרוריסטית ו"להצטרף לעם".
בסרטון שהופץ אתמול (רביעי) ברשתות החברתיות, פנה הטייס לשעבר, קולונל מוסטפא בביאן, לצבא איראן להתקומם נגד המשטר. יש לציין כי מדובר בפנייה לצבא איראן ולא לכוחות של משמרות המהפכה.
איגוד טייסי חיל האוויר של השאה (מלפני המהפכה) קורא לצבא איראן לערוק מהרפובליקה האסלאמית הטרוריסטית ולהצטרף לעם.
שימו לב – הוא קורא לצבא להתקומם, לא לאנשי משמרות המהפכה. pic.twitter.com/QSlMq9bFCc
— חדשות איראן (@iran_news9) June 19, 2025
היו מי שברשתות הערביות בירכו על התעוזה של הטייס: "כמה אני שמח שיש עדיין אנשים מהדור האצילי הזה שחיקחו על עצמם את המשימה", אמר אחד המשתמשים ברשת על הטייס בביאן. כזכור, רזא פהלווי, בנו של של השאה האחרון של איראן, ניצל את המומנט ההיסטורי של התקיפות הישראליות באיראן – וקרא ביום שלישי לאזרחי הרפובליקה האסלאמית לצאת למרד נגד השלטון: "כל שנדרש כעת הוא מרד עממי ארצי כדי להפסיק את הסיוט הזה אחת ולתמיד".

"לשים קץ לסיוט": בנו של השאה האחרון באיראן קורא למרד
בימים האחרונים עם תחילת המערכה של ישראל נגד איראן, קרא הנסיך הפהלווי למרד אזרחי נגד המשטר האיסלאמיסטי באיראן. "אל תפחדו מהיום שאחרי נפילת הרפובליקה האסלאמית. איראן לא תדרדר למלחמת אזרחים או לאי-יציבות", אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, "יש לנו תוכנית לעתיד איראן ולשגשוגה. אנו מוכנים ל-100 הימים הראשונים אחרי הנפילה, לתקופת המעבר, ולהקמת ממשלה לאומית ודמוקרטית – על ידי העם האיראני ולמענו".
