העשן מעל זירת הפגיעה במרכז הארץ ובבית החולים סורוקה עוד לא התפזר, אך המסר שיצא הבוקר (חמישי) מסרי הממשלה מרומז ככל שיהיה – ברור מאוד: כללי המשחק מול איראן השתנו, והכתובת למתקפה הבאה כבר לא תהיה מדען גרעין, או אפילו בכיר בדרג הצבאי, אלא האיש שבבונקר בטהרן – המנהיג העליון, עלי חמינאי. בשרשרת התבטאויות חסרות תקדים, הבהירו בכירי הממשלה והקבינט כי הסבלנות הישראלית פקעה, והחסינות ממנה נהנה ראש משטר האייתוללות עד כה – הוסרה.
את הטון נתן שר הביטחון, ישראל כ"ץ, שהגיע לזירת נפילה במרכז הארץ והטיל איום מפורש שמשמעויותיו עוד יתבררו. כ"ץ לא הסתפק בגינויים או בהבטחות לתגובה כואבת, אלא כיוון ישירות לראשו של חמינאי. "דיקטטור כמו חמינאי, שעומד בראש מדינה כמו איראן, חורט על דגלו את השמדת מדינת ישראל – הוא לא יכול להמשיך ולהתקיים", הכריז כ"ץ, ובכך סימן את המנהיג העליון עצמו כיעד לגיטימי.

שר הביטחון הוסיף לאיום ואמר: "אם בשואה הנוראית הייתה קיימת מדינת ישראל והיה לנו צה"ל, והיינו יודעים שאנחנו יכולים לשלוח את צה"ל לבונקר כדי ללכוד את צורר היהודים, היטלר – כדי לסכל את השמדת היהודים – היינו עושים את זה. שולפים אותו מהבונקר ומחסלים אותו", אמר והבהיר: "כך בדיוק, בהתאמה, אני רואה את המצב של חמינאי – הוא היטלר המודרני".

חברת הקבינט המדיני-ביטחוני, השרה גילה גמליאל, השלימה את התמונה בריאיון שקיימה לחדשות 14 מספר רגעים לאחר ההצהרה של כ"ץ והסירה כל ספק. כשנשאלה מפורשות על האפשרות שישראל תחסל את חמינאי, השיבה ללא היסוס: "כל מי שפוגע במדינת ישראל הוא בפוטנציאל להיות בר מוות – וכך גם ח'מינאי". גמליאל אף הרחיבה את מעגל האיום והוסיפה: "וגם צריך לזכור את הבן שלו", כשהיא מכוונת ליורש המיועד, מוג'תבא חמינאי.
שר הביטחון כ"ץ אף הגדיר באופן רשמי מטרה חדשה למערכה: "ערעור משטר האייתוללות". בהודעה שפרסם לאחר מתקפת הטילים, כתב: "הדיקטטור האיראני הפחדן יושב במעמקי הבונקר הממוגן ויורה ירי מכוון לעבר בתי חולים ובנייני מגורים בישראל. אלה הם פשעי מלחמה מהסוג החמור ביותר – וחמינאי יתן את הדין על פשעיו". גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהגיע לזירת הנפילה בסורוקה, הצטרף לקו התקיף והבהיר: "יש להשמיד את משטר האייתולות".

מנגד, במערכת הביטחון שומרים על עמימות. דובר צה"ל סירב להתייחס ישירות לשאלה חדשות 14 האם חמינאי נמצא על הכוונת. "צה"ל פועל בתיאום מלא עם הדרג המדיני על מנת לממש את מטרות המלחמה -ואני לא יפרט על התוכניות שלנו להמשך", אמר. אך השתיקה של צה"ל, אל מול הקולות הברורים מהדרג המדיני, רק מדגישה את גודל השעה.
ישראל מניחה על השולחן איום קיומי אישי על המנהיג העליון, ומאותתת לו ולעולם כולו כי המתקפה על בית חולים בישראל חצתה רף שממנו אין דרך חזרה. השאלה כעת אינה אם תהיה תגובה ישראלית, אלא רק כיצד ומתי היא תגיע – והאם אכן תכוון, כפי שמבטיחים השרים, אל ראש הפירמידה.
