דובר צה״ל, תת-אלוף אפי דפרין, פרסם היום (חמישי) בהצהרתו לתקשורת תיעודים מתקיפת הכור באראק על ידי כוחותינו. הכור מספק לאיראן מסלול חלופי לייצור חומר בקיע בדמות פלוטוניום ללא פיקוח בינלאומי וללא שקיפות.
לגבי המטח הבוקר אמר: "זוהה ירי של עשרות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים מאיראן לשטח המדינה. כתוצאה מהירי, זוהו פגיעות במספר ערים במרכז ובדרום הארץ. בשעות אלו, כוחות פיקוד העורף יחד עם כלל כוחות החירום וההצלה פועלים בארבע זירות פגיעה מרכזיות. הכוחות פועלים לאיתור נעדרים, חילוץ לכודים ומתן טיפול רפואי לפצועים. כלל האירועים נמצאים תחת שליטה.
"אחד האתרים שנפגעו הוא בית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטר האיראני פועל במכוון במטרה לירות על בית חולים, בכדי להביא לנפגעים רבים. יש נפגעים בשטח שפונו לקבלת פינוי רפואי. אך ניתן לומר, שכתוצאה מהתנהגות אחראית של התושבים בכל הזירות, נמנע אסון כבד יותר.
"אנחנו ממשיכים ופועלים כל העת כדי לפגוע ביכולת השיגור והירי של איראן לעבר שטחנו. זאת לצד חיזוק ודיוק יכולות ההגנה האווירית שלנו, שפועלות ליירוט האיומים על מדינת ישראל כל הזמן. רק השילוב שבין ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף לבין פעילות מערכות ההגנה, מאפשרות את הפחתת הפגיעות בעורף ומניעת ההישגים מהאויב. יש לכך עדות ברורה להצלת חיים, ראינו את זה קורה שוב פעם היום. אני חוזר ואומר, ההגנה אינה הרמטית, הקפידו על ההנחיות".
לדבריו, "אנחנו מקיימים הערכת מצב כל העת וקובעים את מדיניות ההתגוננות בהתאם. משטר הטרור האיראני מוכן לפגוע באזרחי מדינת ישראל בכל מחיר, ותוקף בתי חולים ואת בתי האזרחים. זהו פרצופו של משטר הטרור באיראן, כמו שלוחיו: החות'ים, חמאס, חיזבאללה. טרוריסטים. הוא מכוון לטרור ורצח אזרחים.
"אנחנו מחויבים לפעול להסרת האיום הקיומי על מדינת ישראל. פגיעה בתוכנית הגרעין על כל מרכיביה ופגיעה משמעותית במערך הטילים שלו. גם הלילה המשכנו לתקוף ברחבי איראן. העמקנו את העליונות שלנו במרחבים נוספים, בשלושה גלי תקיפות. מטוסי הקרב שלנו תקפו את הכור הגרעיני במרחב עראק שבאיראן.
"כפי שאתם רואים בהדמיה, מדובר בכור שאינו מהווה תשתית פעילה, אך בעל פוטנציאל לאפשר למשטר האיראני את היכולת לייצר פלוטוניום מועשר, המשמש ליצירת ליבת נשק גרעיני. ניתן לראות את מבנה הכור, ובתוכו המבנה אותו תקפנו הלילה. פעלנו כדי למנוע מהמשטר האיראני את היכולת להשמשת הכור ולקידום הדרך ליצירת נשק גרעיני. זו חובתנו.
"כפי שהרמטכ"ל הדגיש, אנחנו לא מחכים, אנחנו מונעים איומים. כך פעלנו מול הכור בעראק הלילה, וכך נמשיך לפעול מול תוכנית הנשק הגרעיני. נמשיך להעמיק את הפגיעה בלב המשטר באיראן. יש לנו מטרות ויעדים נוספים, ולא נעצור עד שנשיג אותם.
"לצד המבצע באיראן, תקפנו הלילה בלבנון. חיסלנו מפקדים בארגון הטרור חיזבאללה, שהיו אחראים לפעולות טרור נגד תושבי הצפון. אנחנו עוקבים אחר פעולות שלוחיה של איראן בכל מקום, גם בלבנון. מי שיאתגר אותנו, ישלם מחיר כבד.
"אלו ימים מורכבים. החוסן והאחריות האישית של הציבור הם חלק מרכזי ביכולת שלנו להמשיך ולפעול. אנחנו ממשיכים לפעול ולתקוף בכל החזיתות, הלילה תקפנו בלבנון ובעזה, במקביל לפעולה העצימה של חיל האוויר ברחבי איראן. נמשיך להגן על אזרחי ישראל בכל הזירות".
