נראה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כבר החליט לתקוף באיראן, אבל נשאלת השאלה אם בשלב הזה עדיין מדובר באינטרס ישראלי – והתשובה אינה מובנת מאליה.
שתי המילים שפשוט אסור להזכיר בוושינגטון הן Regime Change – החלפת משטר – בעקבות הטראומות של ארה"ב מעיראק ומאפגניסטן. ישראל מכוונת בדיוק לשם, גם אם אינה מצהירה על כך, ולקיחת בעלות של טראמפ על האירוע עלולה לגדוע את המאמץ הזה ולהביא לסיום המלחמה עם הסכם טוב, אבל כשהמשטר האיראני שורד.

מנגד, קיימת שאלת פורדו: לישראל יש תוכנית להשמיד את האתר התת-קרקעי, אבל לא ברור עד כמה היא מסוכנת (סביר שמקבלי ההחלטות יודעים – לנו פשוט אין את המידע). אם מדובר בתוכנית עם סכנות גדולות, תקיפה אמריקנית מהאוויר תחסוך לנו כאב ראש רציני.
בנוסף, למרות העבודה המדהימה של חיל האוויר בגריעת היכולות הטיליות של איראן, הן עדיין קיימות – כפי שהרגשנו הבוקר. הצטרפות אמריקנית למאמץ תפגע בהן עוד יותר.
בקיצור, לאור ההצלחה הפנומנלית של ישראל, שאלת הכדאיות של ההתערבות האמריקנית הפכה ליותר מורכבת. צרות של עשירים…
