accessibility-icon
share-icon
המתקן הגרעיני בנתנז |  צילום: רויטרס
המתקן הגרעיני בנתנז | צילום: רויטרס

ה-NBC: התקיפות החזירו את תוכנית הגרעין כמה חודשים אחורה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג סיון ה'תשפה (19.06.25)

5

1

like

0

dislike

ברשת האמריקנית NBC דווח בשם שני מקורות המעורים בפרטים כי התקיפות האוויריות של כוחותינו באיראן החזירו את תוכנית הגרעין כמה חודשים לאחור • המכשול העיקרי בהשמדת תוכנית הגרעין: המתקן בפורדו, שישראל בינתיים נמנעת להפציצו


דיווח ברשת NBC האמריקנית: התקיפות האוויריות של ישראל באיראן ככל הנראה החזירו את תוכנית הגרעין של המדינה לאחור במספר חודשים, כך על פי שני מקורות המעורים בפרטים.

מאז שפתחה במערכה נגד איראן בשבוע שעבר, ישראל הפציצה מפעלי צנטריפוגות המשמשים להעשרת אורניום, לרבות אתר בנתנז שמדרום לטהרן, ומעבדות המשמשות להמרת גז אורניום למתכת. התקיפות והנזקים במתקנים אלו אושרו על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

maximize-image
כוחותינו בדרך לאיראן | צילום: דובר צה"ל

תוכנית הגרעין האיראנית כוללת מספר מתקנים מרכזיים, בהם המתקן בנתנז, המתקן בפורדו, באספהאן, בפארצ'ין, בקראג' ועוד. המתקן המשמעותי ביותר שעל הפרק, לפחות בשלב זה, הוא המתקן בפורדו – שישראל בינתיים פחות מתמקדת בו בשל המורכבות שלו, ומתוך תקווה שארה"ב תצטרף למערכה ותסייע בהפצצתו עם המטוסים והפצצות חודרות הבונקר המתקדמים שלה.

כזכור, דובר צה"ל אמר בהצהרה לתקשורת לאחר התקיפות נגד מתקני הגרעין באיראן כי הן גרמו "פגיעות משמעותיות" בנתנז, כולל נזק לאספקת החשמל לקומות התת-קרקעיות שבהן נמצאות הצנטריפוגות להעשרת אורניום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News