accessibility-icon
share-icon
מוחמד רג'בי | צילום: רשתות ערביות
מוחמד רג'בי | צילום: רשתות ערביות

איראן מאיימת על ארה"ב: "נפציץ את וושינגטון וניו יורק"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

13

2

like

0

dislike

על רקע חילופי האיומים בין הנשיא טראמפ למנהיג העליון חמינאי, הצטרף למערכה גם חבר במועצת המומחים האיראנית • בדבריו, הזהיר כי טעות אמריקנית תוביל לתקיפה בלב ארה"ב, והצטרף לקו התקיף של המשטר ברקע אזהרות קודמות על "נזק בלתי הפיך"


מחמוד רג'בי, חבר מועצת המומחים באיראן, התייחס לאיום מצד הנשיא טראמפ על חמינאי ואמר: "עליו להיזהר בדבריו ולדעת שאם אמריקה תעשה טעות, לא רק הבסיסים האזוריים שלה, אלא גם וושינגטון וניו יורק יחוו את מה שקרה לתל אביב ולחיפה".

מועצת המומחים של ההנהגה באיראן היא גוף דתי-פרלמנטרי שבוחר את המנהיג העליון ומפקח על פעולותיו. חברי המועצה נבחרים בהליך לכאורה דמוקרטי על ידי המצביעים ומכהנים סך הכל כ-8 שנים. חברי המועצה נועדים לפחות פעמיים בשנה, כל פעם למשך יומיים.

מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי |
maximize-image
צילום: רשתות ערביות

באופן לא מפתיע, חברי המועצה מעולם לא ביקרו את התנהלותו של המנהיג העליון, לפחות לא בפומבי, ומעולם גם לא הדיחו אותו. אחת הסיבות לקיומו היא ניסיון של המשטר האיראני להציג את עצמו כגוף לכאורה דמוקרטי, שמאפשר לציבור לבחור את הגוף המפקח על המנהיג.

כזכור, בנאומו הראשון במלחמה של עלי חמינאי, הוא איים על טראמפ ואמר כי כל תקיפה אמריקנית תיענה בפעולה שתותיר "נזק בלתי הפיך". עוד קודם לכן, הנשיא האמריקני שיגר מסר מאיים למנהיג העליון, ואמר: "הוא מטרה קלה. אנחנו יודעים איפה הוא נמצא, אך לא נהרוג אותו – לפחות לא כרגע". לדבריו, "הסבלנות שלנו הולכת ודועכת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News