אלוף במיל' ופרשן חדשות 12 עמוס ידלין מתייחס לראשונה ברשתות החברתיות לפרסום של פרשננו הצבאי נועם אמיר, על חזרתו במטוס הרקולס צבאי לישראל – על אף שהוא כבר לא משרת במילואים. "אני מבין את השיח הציבורי שנוצר סביב דרך חזרתי לארץ ומצר על כך" כתב ידלין.
ידלין כותב את הדברים רק בעקבות הלחץ הציבורי שנוצר לאחר הגעתו לישראל. מעבר למילים "מצר על כך", הוא מדגיש בעיקר את כל הרזומה (המכובד בהחלט, יש לומר) שלו בצה"ל וטוען שוב: "חשבתי שנכון שאחזור לארץ בהקדם ואתרום בה בכל דרך שיתאפשר לי", כאשר כאמור – הוא כלל לא משרת למילואים, ולא ברור באיזו תרומה מדובר למעט השתתפות בפאנלים של ערוץ 12.

אתמול פרסמנו כי המשטרה פתחת בחקירת התקרית, בעקבות תלונה שהוגשה על ידי צופים שנתקלו בפרסום של אמיר, במוקד – הטענה לשימוש באמצעים צבאיים על ידי אזרח. יצוין כי כשפנינו לידלין לפני הפרסום מוקדם יותר השבוע, נמסר לנו כי "חשוב שהציבור ישמע אותי", ועל כן הוא ראה לנכון לחזור לארץ על חשבון אזרחים אחרים שמשרתים במילואים ויכלו לחזור במקומו.
יצוין כי מדובר צה"ל נמסר תחילה כי "לא מוכר אירוע כזה", אולם לאחר שהוצגה בפניהם תמונה שבה רואים את מטוס ההרקולס המפואר יחד עם המדוברים, קיבלנו את התגובה הבאה: האירוע יתוחקר והנהלים יחודדו.
