הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (רביעי) כי פעולות ישראל נגד תשתיות הטילים באיראן מאלצות את טהרן לשגר טילים ממרחק רב יותר ולהסתמך על נשק המונע בדלק נוזלי – שהוא פגיע יותר לתקיפות.

כאמור, מוקדם יותר הערב דווח כי נושאת המטוסים פורד וקבוצת הקרב שלה קיבלו פקודה להתקרב לישראל, כך על פי דיווח שהתפרסם מוקדם יותר היום ב-CNN. קבוצת התקיפה, שנחשבת למתקדמת ביותר שבידי הצי האמריקאי, קיבלה הוראה להגיע בשבוע הבא לאירופה, בסמוך למזרח התיכון לפי הדיווח.
עוד נאמר כי נושאת המטוסים הייתה אמורה בכל מקרה להתייצב תחת פיקוד אירופה של האמריקאים, אך בעקבות המלחמה בין ישראל ואיראן היא תוצב מזרחה, בסמוך למזרח התיכון.
בכך, נושאת המטוסים פורד תצטרף לנושאת המטוסים קארל וינסון שכבר מוצבת באזור, ולנושאת המטוסים נימיץ שגם כן בדרך לאזור ובסך הכל יהיו במזרח התיכון 3 קבוצות תקיפה. כתבנו המדיני תמי מורג אמר כי פריסה של 3 נושאות מטוסים באזור היא אירוע חריג ועשוי להעיד על מתקפה מתקרבת. גם בחודש מרץ הייתה תקופת זמן קצרה בה היו 3 נושאות מטוסים באזור, מחשש להתקפה איראנית – ובעקבות המבצע הצבאי של האמריקאים בתימן.
בנוסף, בכיר אמריקאי אמר לאל גז'ירה כי "איש אינו יודע מה יעשה טראמפ לגבי איראן והאפשרויות נעות בין מו"מ לבין תקיפה צבאית. האפשרות לתקיפה צבאית במתקן פורדו מחייבת בחינה של ההשלכות ותגובת איראן". הבכיר הוסיף כי "איראן ושלוחותיה באזור מחזיקים ביכולות לתקוף את כוחותינו אם ניכנס למלחמה ואנחנו מעריכים שיעשו כך – אם ארה"ב תתקוף את איראן. הכוחות האמריקניים במזרח התיכון נקטו בצעדי אבטחה מירביים".
בתוך כך, ארה"ב הודיעה על צעדים מקדימים לפינוי אזרחיה מישראל, זאת בשל המצב הביטחוני ועל רקע מטחי הטילים המשוגרים מאיראן. שגרירות ארצות הברית בישראל הודיעה כי היא עובדת על גיוס טיסות וספינות תיירות לצורך כך.
שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי צייץ בחשבון ה-X שלו הודעה דחופה לאזרחים האמריקנים השוהים בישראל: "הודעה דחופה! אזרחים אמריקאים המעוניינים לעזוב את ישראל – שגרירות ארה"ב בישראל עובדת על טיסות פינוי ויציאות תיירות".
