accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אייל זמיר: "יש פה למידה ישירה מאירועי ה-7 באוקטובר"

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

9

2

like

0

dislike

הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום, והדגיש את חשיבות הפגיעה באיראן כחלק מהמלחמה הרב זירתית ובכללה השבת החטופים משבי הטרור בעזה: "זה האיום הקיומי הכי גדול עלינו, ושם אנחנו נמצאים כרגע. איראן היא זאת שמחמשת את החמאס. יש פה למידה משמעותית וישירה לנו מאירועי ה-7 באוקטובר - אנחנו לא מחכים, אנחנו מונעים איומים"


הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (רביעי) הערכת מצב בפיקוד הדרום עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף יניב עשור, מפקדי האוגדות המתמרנות בעזה ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל קיים שיח עם מפקדי האוגדות והוצגה לו תמונת המצב וההיערכות להמשך, והדגיש את חשיבות הלחימה בעזה להשבת החטופים והכרעת ארגון הטרור חמאס, כחלק מהמלחמה הרב-זירתית.

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

רב-אלוף אייל זמיר: "אנחנו נמצאים במבצע מאוד משמעותי להסרת איום קיומי על מדינת ישראל. זה האיום הקיומי הכי גדול עלינו, ושם אנחנו נמצאים כרגע, שם אנחנו פועלים, זה ריכוז המאמץ של צה"ל. אנחנו פוגעים בתכנית הגרעין שלהם, אנחנו פוגעים בכל שרשרת הערך של תכנית הגרעין שלהם", מסר.

הוא הדגיש את המשמעות של פתיחת מלחמה ישירות על ראש ציר הרשע: "עכשיו לכם ברור שיש קו שמחבר בין איראן לבין כל הציר. פגיעה באיראן המשמעות שלה זה פגיעה בציר – מתימן ועד כל שאר הציר שאתם מכירים אותו, וזה בסוף מגיע לפה, זה מגיע לחמאס. איראן היא זאת שמחמשת את החמאס, מתחזקת את החמאס, מממנת את החמאס ולכן הפעולה שאנחנו עושים שם היא פעולה שבסופו של דבר גם משפיעה עד לפה".

הרמטכ"ל אייל זמיר בפיקוד דרום | צילום: דובר צה"ל

למידה ישירה מה-7 באוקטובר

"יש פה למידה משמעותית וישירה לנו מאירועי ה-7 באוקטובר – אנחנו לא מחכים, אנחנו מונעים איומים. אנחנו לא מחכים שהאירועים האלה יתפתחו וכבר יהיה מאוחר מדי לטפל בהם ולכן זה מה שאנחנו עושים. אל מול תכנית הגרעין, אל מול תוכנית הטילאות, אנחנו פועלים ואנחנו מצמצמים את האיום. אנחנו לא שוכחים לרגע את המשימה שלנו פה – החזרת החטופים שלנו והכרעת החמאס", הדגיש.

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

"אנחנו לא שכחנו את החטופים שלנו, זאת משימה מוסרית. אנחנו חייבים להחזיר את החטופים, ואני חושב, שהפעולה שאנחנו עושים שם תשפיע גם בסופו של דבר על היכולת שלנו להגיע לתנאים טובים יותר כדי להחזיר את החטופים שלנו".

זמיר המשיך: "אני מעריך מאוד את מה שאתם עושים אני יודע שאתם פועלים פה במקצועיות תוך סיכון גדול מאוד. לצערי הרב גם שילמנו על זה בימים האחרונים מחיר יקר מאוד, אתם תמשיכו להתמיד במשימה, אני סומך עליכם שאתם תעשו אותה על הצד הטוב ביותר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News