ארה"ב הודיעה היום (רביעי) על צעדים מקדימים לפינוי אזרחיה מישראל, זאת בשל המצב הביטחוני ועל רקע מטחי הטילים המשוגרים מאיראן. שגרירות ארצות הברית בישראל הודיעה כי היא עובדת על גיוס טיסות וספינות תיירות לצורך כך.
שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי צייץ בחשבון ה-X שלו הודעה דחופה לאזרחים: "הודעה דחופה! אזרחים אמריקאים המעוניינים לעזוב את ישראל – שגרירות ארה"ב בישראל עובדת על טיסות פינוי ויציאות תיירות". בסוף הציוץ ניתן הקישור הכין להירשם לתוכנית.
Urgent notice! American citizens wanting to leave Israel- US Embassy in Israel @usembassyjlm is working on evacuation flights & cruise ship departures.
You must enroll in the Smart Traveler Enrollment Program (STEP) (https://t.co/rXymPRTQJJ) You will be alerted w/ updates.— Ambassador Mike Huckabee (@GovMikeHuckabee) June 18, 2025
מוקדם יותר השבוע, מחלקת המדינה של ארצות הברית העלתה את רמת אזהרת המסע לישראל לרמה 4 – הרמה הגבוהה ביותר. "המצב הביטחוני בישראל, כולל תל אביב וירושלים, אינו צפוי אזרחי ארצות הברית מתבקשים להישאר ערניים ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להגביר את מודעותם הביטחונית, שכן אירועים ביטחוניים, הכוללים ירי מרגמות ורקטות וחדירות טילים וכטב"מים חמושים, עלולים להתרחש ללא אזהרה", נכתב.
הודעת ארה"ב מגיעה ברקע המבצע להחזרת תושבי ישראל לארץ שהחל הבוקר. הטיסה הראשונה במסגרת מבצע "חזרה בטוחה" נחתה בישראל, לאחר שהמריאה מקפריסין. המבצע בהובלת המדינה, נועד להשיב ארצה נוסעים ישראלים שנאלצו להישאר בחו"ל עקב ביטולי הטיסות.

בהתאם לתוכנית, רשות שדות התעופה תגברה את העובדים בנתב"ג במטרה לפנות את הנוסעים מהשדה במהירות האפשרית, והם עברו הליך מזורז של כניסה לישראל ואיסוף מזוודות ולאחר מכן פונו לרכבים שלהם בחניונים וכן באמצעות שאטלים ורכבות למרכזי ערים ברחבי הארץ.
