accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ארה"ב מבצעת צעדים מקדימים לפינוי אזרחיה מישראל

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

6

2

like

1

dislike

ארצות הברית הודיעה על קיום צעדים מקדימים לפינוי תושביה מהארץ • בחשבון ה-X של שגריר ארה"ב בישראל נכתב כי הם פועלים על מנת לגייס מטוסים וספינות תיירות לפינוי התושבים • הודעה זו מגיעה ברקע העלאת רמת האזהרה לישראל לשלב הגבוה ביותר ע"י מחלקת המדינה האמריקנית


ארה"ב הודיעה היום (רביעי) על צעדים מקדימים לפינוי אזרחיה מישראל, זאת בשל המצב הביטחוני ועל רקע מטחי הטילים המשוגרים מאיראן. שגרירות ארצות הברית בישראל הודיעה כי היא עובדת על גיוס טיסות וספינות תיירות לצורך כך.

שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי צייץ בחשבון ה-X שלו הודעה דחופה לאזרחים: "הודעה דחופה! אזרחים אמריקאים המעוניינים לעזוב את ישראל – שגרירות ארה"ב בישראל עובדת על טיסות פינוי ויציאות תיירות". בסוף הציוץ ניתן הקישור הכין להירשם לתוכנית.

מוקדם יותר השבוע, מחלקת המדינה של ארצות הברית העלתה את רמת אזהרת המסע לישראל לרמה 4 – הרמה הגבוהה ביותר. "המצב הביטחוני בישראל, כולל תל אביב וירושלים, אינו צפוי אזרחי ארצות הברית מתבקשים להישאר ערניים ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להגביר את מודעותם הביטחונית, שכן אירועים ביטחוניים, הכוללים ירי מרגמות ורקטות וחדירות טילים וכטב"מים חמושים, עלולים להתרחש ללא אזהרה", נכתב.

הודעת ארה"ב מגיעה ברקע המבצע להחזרת תושבי ישראל לארץ שהחל הבוקר. הטיסה הראשונה במסגרת מבצע "חזרה בטוחה" נחתה בישראל, לאחר שהמריאה מקפריסין. המבצע בהובלת המדינה, נועד להשיב ארצה נוסעים ישראלים שנאלצו להישאר בחו"ל עקב ביטולי הטיסות.

maximize-image
שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי | צילום: רויטרס

בהתאם לתוכנית, רשות שדות התעופה תגברה את העובדים בנתב"ג במטרה לפנות את הנוסעים מהשדה במהירות האפשרית, והם עברו הליך מזורז של כניסה לישראל ואיסוף מזוודות ולאחר מכן פונו לרכבים שלהם בחניונים וכן באמצעות שאטלים ורכבות למרכזי ערים ברחבי הארץ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News