accessibility-icon
share-icon
נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן |צילום: רויטרס
נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן |צילום: רויטרס

למרות השליטה האווירית של צה"ל, 3 מטוסים יצאו מאיראן לעומאן

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

20

13

like

5

dislike

לפי דיווח ברויטרס, שלושה מטוסים של ממשלת איראן המריאו לעומאן, וזאת למרות השליטה האווירית של צה"ל במדינה • גורם ישראלי אישר את הפרסום ואמר לכתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן: "אם היינו רוצים - זה לא היה קורה"


שלושה מטוסים של ממשלת איראן המריאו היום (רביעי) ונחתו בעומאן, כך לפי דיווח ברויטרס. גורם ישראלי אישר לכתבתנו הצבאי הלל ביטון רוזן את הפרטים ואמר: "אם היינו רוצים – היינו מונעים מהם להמריא".

מעט אחרי הפרסום ברויטרס, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס במדשאות הבית הלבן לנושא המלחמה באיראן. לדבריו, טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, כאשר הם הבהירו שאינם מוכנים לתנאים שארה"ב הסכימה עליהם. וכן הוא אמר לנתניהו להמשיך במערכה.

הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".

"אף אחד לא יודע אם אני אתקוף או לא אתקוף באיראן. "האיראניים יצרו קשר. הם רוצים מו"מ. הם אפילו הציעו להגיע לבית הלבן", אמר טראמפ והוסיף: "במשך 40 שנה הם צועקים מוות לאמריקה מוות לישראל. הם בריונים. היום הם כבר לא בריונים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News