accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טראמפ: "אמרתי לנתניהו להמשיך בתקיפות" - ומה המסר לחמינאי?

רבקה שורק

רבקה שורק

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

8

24

like

0

dislike

נשיא ארה"ב הבהיר שהאפשרות למו"מ נגמרה יחד עם הדד-ליין של ה-60 יום שהציב, כאשר התשובה של איראן הייתה שהיא איננה מסכימה לתנאים • לדבריו, "אמרתי לנתניהו להמשיך בתקיפות. הוא אדם טוב שעשה הרבה"


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסר היום (רביעי) ממדשאות הבית הלבן כי טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, ומסר לחמינאי בציניות: "שיהיה בהצלחה".

למרות הדיווחים על משבר ביחסים בינהם, טראמפ ציין כי "נתניהו הוא אדם טוב, אמרתי לו להמשיך בתקיפות. המדינה שלו מתייחסת אליו בצורה לא הוגנת. הוא באמצע מלחמה והוא עובר את השטויות האלה. זה מגוחך".

הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".

"אף אחד לא יודע אם אני אתקוף או לא אתקוף באיראן האיראניים יצרו קשר. הם רוצים מו"מ. הם אפילו הציעו להגיע לבית הלבן", אמר טראמפ והוסיף: "במשך 40 שנה הם צועקים מוות לאמריקה מוות לישראל. הם בריונים. היום הם כבר לא בריונים".

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הנשיא גם התייחס למלחמה באירופה והוסיף: "זה כל כך טיפשי, גם רוסיה ואוקראינה זה טיפשי. זה מעולם לא היה קורה אם הייתי הנשיא. דיברתי עם פוטין אתמול שהציע לתווך. אמרתי לפוטין קודם תטפל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News