הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה היום (רביעי) כי דירקטוריון הבורסה אישר להנהלה לבחון מהלך אסטרטגי בפעילות המדדים, כולל אפשרות למכירה חלקית או מלאה של התחום, או שותפות עם גוף בינלאומי מוביל.
ההנהלה הוסמכה לנהל משא ומתן ולבחון את כדאיות העסקה, תוך ליווי של בנק ההשקעות האמריקאי ג'פריס (Jefferies), שיסייע באיתור שותפים מתאימים.
בבורסה מדגישים כי מדובר במהלך שמטרתו לחזק את החשיפה הבינלאומית של החברות הציבוריות הישראליות, על רקע נתוני יציבות מרשימים של שוק ההון המקומי גם בתקופה של אתגרים ביטחוניים. המהלך מצטרף לשורת רפורמות שנעשות בבורסה, בהן שינוי ימי המסחר לשבוע מלא – שני עד שישי, הצפוי להיכנס לתוקפו בתחילת 2026.

מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, איתי בן-זאב, מסר כי: "המלחמה והאתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל לא עצרו אף ליום אחד את פעילות שוק ההון המקומית, אלא להיפך, הדגישו את תפקידו המרכזי של שוק הון פעיל ואת חשיבותה של הבורסה לכלכלה הישראלית וכעוגן למשקיעים המקומיים והבינלאומיים. עלינו לבחון כל העת מהלכים אשר יכולים לתרום ולמשוך פעילות בינלאומית לשוק ההון הישראלי."
