שר החינוך יואב קיש התייחס במהלך ריאיון שקים היום (רביעי) במשדר המיוחד בהגשת אמיר איבגי לשאלה הבוערת: האם ארצות הברית תצטרף למתקפה באיראן?
השר ענה כי עבור מדינת ישראל "זו הייתה מלחמת אין ברירה. היינו חייבים להיכנס וחייבים לעשות, ואנחנו נשלים אותה. אנחנו ננצח גם אם רק אנחנו בסוף נכה בהם". קיש הכיר בכך שאם האמריקאים לא יצטרפו "זה ייקח יותר זמן, זה יהיה מערכה שתעלה לנו יותר ביוקר, אבל אנחנו נשלים את המשימה".
על השיקולים הפנימיים של טראמפ אמר: "אני חושב שיש פה שיקולים נוספים אסטרטגיים של ארצות הברית, גם בתוך הקהל האמריקאי עצמו. הוא צריך לייצר אולי דעת קהל פנימית. יש לו הרבה מאוד אספקטים שאנחנו פחות מודעים אליהם, אם כי הכיוון הכללי של הדברים שלו לא מותיר איזשהו סימן שאלה בספק למה התוכניות שלו בהמשך".
"טראמפ מבין היטב שאיראן זה משטר קיצוני שמאיים על כל העולם, ואי אפשר לתת נשק כזה גרעיני או טילים בליסטיים כאלה לכזה משטר", הוסיף, "יש לו שיח כל הזמן עם ראש הממשלה נתניהו. אנחנו במקום הזה (שממתינים להחלטה שלו), פשוט נצטרך להמתין ולראות לאן זה מתקדם".
