כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) של חיל האוויר הישראלי נפל היום (רביעי) בשטח איראן, לאחר שנורה לעברו טיל קרקע-אוויר במהלך פעילות מבצעית. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים באירוע, ולא נשקפת סכנה לדליפת מידע רגיש.
דובר צה"ל הוסיף כי האירוע יתוחקר לעומק, והלקחים ממנו ייושמו באופן מיידי כחלק מההיערכות והפעולה המבצעית המתמשכת, וציין שחיל האוויר פועל בשבוע האחרון בטווח של למעלה מ-1,500 קילומטרים מגבולות ישראל, במסגרת מאמץ מתמשך להשגת עליונות אווירית ולפגיעה במערכי ההגנה האווירית של איראן ובמערך הטילים קצרי הטווח שבידיה.
לדבריו, "אנחנו כל הזמן מתקדמים עם גלי התקיפה, מנהלים סיכונים, ומנסים לפגוע בכל משגר כדי לצמצם את הירי לשטח ישראל. להשגת העליונות האווירית יש מחיר, אך הוא חלק מתוכנית סדורה. המאבק על שמירת העליונות האווירית נמשך כל הזמן".
במקביל, צה"ל מסר כי שבעה כטב"מים ששוגרו מאיראן לעבר ישראל יורטו הבוקר מחוץ לשטח המדינה, עוד בטרם חצו את הגבול. מוקדם יותר היום הופעלו התרעות במרחב דרום הגולן, ויורטו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים.
