כתבתנו ליבי אלון מדווחת: הסימנים שמגיעים רק הולכים ומחזקים את ההנחה שההצטרפות של ארצות הברית היא לא באמת שאלה של אם, אלא שאלה של מתי. הפגישה שהתקיימה היום (רביעי) בחדר המצב בבית הלבן כללה את השליח המיוחד של הנשיא למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, עם יושב ראש המטות המשולבים, שהלכו מיד לאחר מכן, ובהמשך גם סגנו ג'יי. די. ואנס ומזכיר המדינה מרקו רוביו.
בארה"ב מבולבלים מהמשך המדיניות של הנשיא. לטענת גורם בבית הלבן, לא צפויה הצהרה של המועצה לביטחון לאומי על הפגישה עם טראמפ, ולא ידוע על הצהרה של הנשיא עצמו. דרך פעולה אפשרית של טראמפ, מניסיון עבר, הוא לוותר על ההצהרות, ופשוט להצטרף למערכה. אפשרות נוספת היא שהוא פועל בשני מישורים: מצד אחד יצהיר כי מדובר בסוג של סיפור כיסוי לפעולה שהוא עושה מאחורי הקלעים, ולאחר מכן הצטרפות של אמריקה למערכה בניגוד להערכות.

הערכות שונות עולות בנוגע לשיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו טרם הפגישה, זאת בנוסף לסדרת הציוצים של טראמפ שלא מותירים שום ספק: "כעת יש לנו אחיזה מלאה ומוחלטת על השמיים מעל איראן", "אנחנו יודעים בדיוק היכן מסתתר מה שנקרא 'המנהיג העליון'. מטרה קלה, אבל הוא בטוח שם. אנחנו לא הולכים לחסל אותו — לפחות לא כרגע, ו-"כניעה ללא תנאים".

ברשת החדשות CNN מדווחים כי טראמפ וויתר על הרעיון של קיום פגישה בין גורמים אמריקניים לגורמים איראניים בניסיון להגיע הסכם, ויתכן ו-24 השעות הקרובות יהיו שעות קריטיות מאוד בשלבי מבצע "עם כלביא".
בינתיים, המפלגה הרפובליקנית מתחלק לשתי עמדות מרכזיות: החלק הבדלני יותר, כמו לדוגמא סגן הנשיא ג'יי.די. ואנס, שעמדתו היא שלא צריך לעזור לישראל, ולאפשר לה להילחם את המלחמות שלה, ומנגד עומדים השמרנים, כמו למשל פיט הגסת', שתומכים במעורבות אמריקאית מיידית.
