הבית הלבן הצהיר אתמול (שלישי) כי הנשיא דונלד טראמפ וראש המודיעין הלאומי טולסי גאבארד תמימי דעים בנושא איראן, למרות דבריו האחרונים של טראמפ כי "לא אכפת לו" מה אמרה גאבארד בעדותה בסנאט במרץ, שבה טענה כי איראן אינה בונה נשק גרעיני.
במהלך עדותה בפני ועדת המודיעין של הסנאט, גאבארד מסרה כי קהילת המודיעין האמריקאית ממשיכה להעריך שאיראן אינה בונה נשק גרעיני, וכי המנהיג העליון, אייתוללה עלי חמינאי, לא אישר מחדש את תוכנית הנשק הגרעיני שהושהתה ב-2003.

היא הוסיפה כי המודיעין ממשיך לעקוב מקרוב אחר החלטות טהרן בנושא, וציינה כי מלאי האורניום המועשר של איראן הגיע לרמות הגבוהות ביותר, "חסר תקדים עבור מדינה ללא נשק גרעיני". גאבארד גם הדגישה כי בשנה האחרונה נרשמה שחיקה בטאבו באיראן על דיון פומבי בנשק גרעיני, מה שעשוי לחזק תומכי תוכנית גרעינית במדינה.
עם זאת, במהלך טיסה חזרה לוושינגטון מפסגת ה-G7 בקנדה, נשאל טראמפ על עדותה של גאבארד. הוא השיב כי הוא מאמין שאיראן הייתה "קרובה מאוד" להשגת נשק גרעיני, ואמר: "לא אכפת לי מה היא אמרה. אני חושב שהם היו קרובים מאוד להחזיק באחד".
דבריו עמדו בסתירה לעדותה של גאבארד והתיישרו עם טענות ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כי איראן התקדמה משמעותית לעבר נשק גרעיני, מה שהצדיק את תקיפות המנע הישראליות על מתקני הגרעין.

גורם רשמי בבית הלבן אמר לפוקס ניוז, כי טראמפ וגאבארד נמצאים באותו קו בנוגע לאיראן, וכי אין סתירה בין דברי טראמפ לעדותה של גאבארד. הפקיד הסביר כי גאבארד הדגישה בעדותה כי לאיראן יש משאבים לפיתוח נשק גרעיני פוטנציאלי, וכי דברי טראמפ על כך שאיראן "קרובה מאוד" משקפים את אותה הערכה בדבר יכולותיה של איראן, גם אם היא אינה בונה נשק גרעיני באופן פעיל כרגע.
גאבארד, מצדה, טענה כי היא וטראמפ "נמצאים באותו עמוד", והאשימה את התקשורת בפרשנות שגויה של דבריה.
